حسینی گفت: هنوز طرح رسمی از استیضاح وزیر ورزش در مجلس شورای اسلامی مطرح نشده است.

سید هادی حسینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: شایعات اخیر در مورد استیضاح وزیر ورزش را شنیده‌ام اما واقعیت این است که هنوز هیچ طرح رسمی برای استیضاح وزیر به مجلس ارائه نشده است.

استيضاح وزير در حال حاضر شايعه است

وی گفت: البته چند تن از دوستان این طرح را به صورت غیر رسمی عنوان کرده‌اند اما هنوز تصمیم جدی برای طرح رسمی این موضوع مطرح نشده و در صورتیکه این طرح ارائه شود و اعلام وصول آن از طریق مجلس صورت بگیرد آنوقت می‌توان در مورد استیضاح وزیر صحبت کرد.

موفقيت‌هاي ورزش ما زياد بوده

حسینی افزود: در مورد وزارت ورزش باید گفت طرح استیضاح قبل از المپیک مطرح بوده است اما موفقیت‌های لندن در المپیک و پاراالمپیک و به اهتزاز در آمدن پرچم جمهوری اسلامی در لندن و از دست ندادن کرسی‌های جهانی باعث شد تا موضوع استیضاح کنسل شود ضمن اینکه والیبال ما به لیگ جهانی راه يافته است و بسکتبال موفقیت‌های زيادي در آسيا داشته است.

عده‌اي مي‌خواهند ورزش را به چالش بکشند

وی خاطر نشان کرد: عده‌ای از دوستان خواسته و یا نا خواسته دوست دارند ورزش را به چالش بکشند و این موضوع همیشه بوده است اما بنده به عنوان سخنگوی فراکسیون ورزش این موضوع را نه تأیید می‌کنم نه تکذیب! چراکه وزارت ورزش همانند سایر وزارتخانه‌ها مشکلاتی داشته است.

وزير در انتصابات مشکل داشته است

حسینی مشکلات وزارت ورزش را بدین شکل بیان نمود: وزارت ورزش در بحث انتصاب در حوزه معاونت‌ها و مدیران اشتباهات زیادی داشته است که این اشتباهات ناشي از دخالت برخی استانداران و نمایندگان بوده است ضمن اینکه این انتصابات بدون دقت عمل بوده و علمی انجام نگرفته است و موجب چالش در بخش ورزش شده و بازخورد خوبی نداشته است.

تمام وزارتخانه‌ها مشکل دارند

وی اذعان داشت: در بخش اعتبارات تمام وزارتخانه‌ها مشکل دارند و وزارت ورزش هم به همین شکل و این موضوع باعث شده است که انتظارات برآورده نشود و هجمه انتقادات به سوی وزیر ورزش به عنوان متولی سرازیر شود.

برخي تغييرات با يد با قوانين جهاني همخواني داشته باشد
 
وی گفت: تغییرات برخی فدراسیونها و بحث نظارتی بر عملکرد روسای آنها حساسیت جامعه جهانی با آرمان های ما همخوانی ندارد اما بنده معتقدم در حد معقول می بایستی اساس نامه ها را اصلاح نمایند و با قوانین مجامع جهانی و آرمان های ما همخوان باشد و به طور حتم  آنها نیز این مساله را می پزیرند و نمونه هایی در گذشته نیز در این باره وجود داشته است.

مباحث قابل بحثي با وزير ورزش داريم
 
وی ادامه داد: ما تلاشي برای بر کناری عباسی از وزارت ورزش انجام نداده ایم اما مباحثی را مطرح کرده ایم که قابل بحث است.همانند مشکلاتی که ورزش زورخانه ای پهلوانی داشته و فدراسیون ملی و جهانی همیشه در چالش بوده اند و این مشکلات درونی باعث ایجاد اختلاف خارجی نیز می شود.

بايد در بحث بين الملل تأثير گذار باشيم
 
حسیني افزود: ما باید آنقدر در بحث بین المللی قدرتمند باشیم که با کسب کرسی های مناسب بتوانیم در ورزش تاثیر گذار باشیم و باید برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم و این وظیفه وزیر است که در وزارت ورزش این پروسه را هدایت کند.

لازم باشد در ورزرش دست به جراحي مي زنيم
 
وی در پایان گفت : لازم باشد مجلس شورای اسلامی وارد عمل می شود و دخالت می کند حتی اگر نیاز باشد جراحی نیز انجام ميدهيم اما اعتقاد شخصی من این است که ورزش در سال گذشته عملکرد مناسبی داشته است./با
برچسب ها: حسینی ، سخنگو ، فراکسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار