کارگردان نمایش «سام زیوجونتو» گفت: همان‌طور که بخش کودک از نوجوان تفکیک شده نیاز است تا مخاطبان آن‌ها نیز تفکیک شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ، محمدرضا فلاحی گفت: در این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تفکیک بین بخش کودک و بخش نوجوان صورت گرفته است که موجب برگزاری حرفه‌ای جشنواره شده است. امسال ما به راحتی در حیطه کودک مانور می‌دهیم اما در صورتی که مخاطب مورد نظر مشخص شود و تفکیک شده باشد تاثیر درستی خواهد داشت.
وی درباره ثبت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در تقویم جهانی نیز بیان داشت: حضور گروه‌های خارجی برای من یک موفقیت است زیرا در کنار گروه‌های خارجی تبادل شیوه‌ اجرا و تعامل  شکل می‌گیرد، در واقع  این حضور برای من کلاس درس تلقی می‌شود، زیرا نمایشم دیده می‌شود و نقاط ضعف و قوت آن بیان خواهد شد.
این کارگردان تئاتر کودک تصریح کرد: اتفاق دیگری که این شرایط را به نتیجه مطلوب رساند حضور دبیر جشنواره "شهرام کرمی" و "محمد عاقبتی" در جشنواره های مختلف خارجی برای انتخاب بهترین آثار بخش بین‌الملل بود.
به گفته فلاحی نیاز است تا برنامه‌ای مدون برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در سراسر کشور و چاپ کتاب‌هایی که ما از آن دور هستیم، تدوین شود، همچنین از کاگردان‌هایی که آثارشان رد شده باید برای حضور در جشنواره دعوت شود تا بتوانند از این فضا استفاده کنند.
کارگردان نمایش «سام زیوجونتو» بیان داشت: این نمایش یک پروژه سه ماهه است که توسط گروه تقاطع شروع شد. این اثر متن نداشت کاملا کارگاهی شکل گرفت.
وی افزود: «سام زیوجونتو» روایت یک کودک است که وضعیت آپارتمان‌نشینی و محدودیت‌ها آن را دارد، سه عروسک نیز در این نمایش حضور دارند که به همراه تماشاگر وارد سرزمین‌هایی مختلف می‌شود./ص
برچسب ها: جشنواره ، کودک ، نوجوان ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار