یک تهیه کننده سینما از تصویب مصوبه ای برای اکران فیلم های سینمای کودک در تمامی طول سال درجشنواره خبرداد

"داریوش بابائیان" تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره کودک با تولد خود در اصفهان جایگاه خوبی پیدا کرد.
فیلم هایی چون "کاکلی"،"دزد عروسک ها"،" کلاه قرمزی"،" اتل متل" و "مریم میتیل" ساخته شد و خیلی راحت در گروه های سینمایی اکران می شد و مردم از آنها استقبال می کردند.
وی افزود: بعد از جابه جا شدن مکان جشنواره به هم ریختگی در فضای آن موجود آمد و جشنواره از فضای بین المللی خود دور شد، در نهایت کار گردانان به دلیل نبود اکران از فضای فیلمسازی در سینمای کودک دور شدند.
وی به علاقه خود به سینمای کودک اشاره کرد و ادامه داد: دغدغه اصلی من سینمای کودک بود، اما چون بازگشت سرمایه نداشتم به سینمای اکشن روی آوردم.
بابائیان تصریح کرد: به وجود آمدن دنیای دیجیتال به کمک فیلمسازان آمد و وضعیت جدیدی را برای سینما رقم زد. من اولین فیلم انیمیشن سینمای کودک را چند سال گذشته راهی جشنواره همدان کردم اما سینمای کودک در همین دوران بدترین زمان ممکن را از نظر اکران فیلم های کودک سپری کرد.
این تهیه کننده سینما ادامه داد: در نهایت فیلمی به نام کودک اکران نمی‌شد و یا اگر هم شرایط اکران فراهم می شد سالی یکبار یک فیلم کودک فرصت اکران بر روی پرده های سینمایی پیدا می کرد.
تهیه کننده فیلم سینمای "چه جوری میلیارد شدم" به مصوبه ای برای جریان سینمای کودک اشاره کرد و گفت: تصمیم گرفته ایم مصوبه ای را در جشنواره کودک اجرا کنیم تا یک گروه سینمایی بتواند درتمامی طول سال فیلم کودک اکران کند.
شاید بدین طریق بتوانیم سینمای کودک را که به فراموشی سپرده شده است دوباره احیا کنیم./ص

برچسب ها: کودک ، نوجوان ، مصوبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار