يک شهروند چهار محال و بختیاری موفق به ساخت دستگاهی شده است که عمل سورت سیب زمینی پیاز و برخی میوه ها را انجام میدهد.

داراب شیرانی بروجنی در خصوص این دستگاه به خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: این دستگاه، جهت پاک کردن، خاک گیری و دانه بندی سیب زمینی ساخته شده است.

وی افزود: از آنجایی که سیب زمینی پس از برداشت به انبار منتقل می شود این دستگاه عمل سورتینگ سیب زمینی را انجام می دهد و با تغییرات جزئی می توان از آن برای سورت کردن برخی میوه ها مثل پرتقال از آن استفاده کرد.

این مخترع تصریح کرد: در این دستگاه سیب زمینی ها در ترن ورودی ضمن حرکت بالا بر روی نوار نقاله ای زنجیری خاک گیری شده و برای سایز بندی از روش لودرهایی که خلاف هم حرکت می کنند استفاده می شود. سیب زمینی های ریز از لابه لای لوله ها به پایین ریخته و درشت ها در انتهای لوله جدا می شوند.

شیرانی در خصوص ویژگی های این دستگاه گفت: قابلیت تنظیم برای جداسازی سایز های مختلف سیب زمینی، مصرف کم انرژی، راندمان بالا، حمل و نقل راحت و مناسب با شرایط انبارداری ایرانی، عدم آسیب رسیدن به محصول، خاک گیری و جدا سازی ضایعات، قابلیت تنظیم سرعت کار، قابلیت تنظیم اندازه و سایز به صورت دلخواه و بدون محدودیت و قابلیت حمل توسط تراکتور و بصورت دستی در انبار از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه است.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: این دستگاه با شماره 53917 در تاریخ 87/7/29 در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی ایران به ثبت رسیده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار