کانون وکلاي سوريه از تشکيل کميته اي براي جمع آوري اسناد و مدارک و شکايت به دادگاههاي بين المللي از همه افراد و طرفهايي خبر داد که در کشتار و ويرانگري در سوريه دست دارند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ، شماري از اعضاي اين کميته گفتند از برخي کشورها و شخصيتهاي عربي و رسانه ها به علت نقض حاکميت سوريه شکايت خواهند کرد.
انس ازرق خبرنگار المنار در دمشق در گزارشي گفت : وکلاي سوري از هر کسي که به ارتکاب جرم يا تحريک به جرم  عليه نهادها و وزارتخانه و ادارات و همچنين از هر کسي که عليه ملت سوريه مرتکب کشتار شده اند از جمله برخي رسانه ها شکايت خواهند کرد.
اين کميته تصريح کرد  در اين چارچوب از حکام عربستان سعودي ، قطر ، بحرين و ترکيه و برخي سياستمداران آمريکايي ، فرانسوي و لبناني شکايت خواهد شد .
بشير شريجي از کانون وکلاي سوريه گفت :«  رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه ، پادشاه بحرين ، امير قطر و پادشاه عربستان از تروريسم حمايت مي کنند و آنها مسئول هستند».
اين کميته تأکيد کرد در صدد جمع آوري اسناد و مدارک است تا از آنها  به ويژه به دادگاه تروريسم و دستگاه قضايي کشورهاي ديگر و دادگاههاي بين المللي به سبب مشارکت در جنايات عليه ملت سوريه و از متعرضان به حاکميت ملي شکايت کند همچنانکه برخي نمايندگان در بحرين و کويت و برخي سياستمداران اين کار را انجام داده اند.
حازم جزار رئيس کميته قضايي گفت :« افراد اصلي دستگير شده که مرتکب جنايت شده اند به دريافت تأمين مالي و حمايت خارجي اعتراف کرده اند. کساني که آنها را تحريک و حمايت مالي و تسليحاتي کرده اند در اين جنايت دست دارند و بر اساس قانون سوريه مي توان آنان را محاکمه کرد و حکمهايي که در سوريه صادر مي شود در خارج از سوريه از طريق پليس  بين الملل و عربي و توافقنامه ها عربي قابل اجراست».
اين کميته از کميته قضايي مستقل است.کميته قضايي در همه استانهاي سوريه شعبه دارد و مأموريتش نيز تحقيق  درباره حوادث رخ داده در سوريه است .

برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، قطر ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار