تحريم اسكار به عنوان نگاهي انقلابي به موضع‌گيري‌هاي آمريكا و هم چنين به دليل نداشتن دستاوردي براي سينماي ايران بايد پيش از اين انجام مي‌پذيرفت.

"هوشنگ توكلي" بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: رابطه‌ي فرهنگي، اقتصادي و سياسي با آمريكا در سياست‌هاي كلان جمهوري اسلامي ايران رد شده است و اين ماهيت و رشيدي اين  انقلاب را تشكيل مي‌دهد.
وي ادامه داد: حوزه‌ي فرهنگي به دليل قابليت بالا در برقراري ارتباط از مرزها عبور مي‌كند و به همين دليل به عنوان يك ابزار سياسي براي برقراري ارتباط سياسي بين دو كشور تبديل مي‌شود. مديريت كلان فرهنگي ايران نيز هميشه با همين چالش كه فرهنگ و هنر به ابزار سياسي تبديل مي‌شوند روبرو بوده است.
اين بازيگر اظهار داشت: در يكي دو سال اخير تحريم‌ها عليه ايران شدت گرفته است، به همين دليل تحريم اسكار به عنوان يك حركت متقابل، بسيار خوب تلقي مي‌شود و از اين منظر يك نگاه انقلابي و مترقي نسبت به موضع‌گيري‌هاي آمريكا به ايران محسوب مي‌شود.
توكلي عنوان كرد: تحريم اسكار و ماهيت اين قضيه بايدزودتر و پيش از اين حوادث از سوي مديريت فرهنگي كشور انجام مي‌شد، زيرا حضور دراسكار به غير از به خطر افكندن سينما و از بين بردن آن در درگيري‌هاي سياسي دستاوردي ندارد.
وي اظهار داشت: اسكار نگاهي سياسي به فعاليت‌هاي فرهنگي و سينمايي است كه بر روي روابط سياسي بدون ترديد اثر مي‌گذارد و بايد اين موضع‌گيري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي زودتر از اين به وقوع مي‌پيوست./ص
برچسب ها: اسکار ، موهن ، فیلم ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار