يك وكيل پايه يك دادگستري گفت: جرايم رايانه‌اي نياز به برخورد قاطع از سوي مراجع ذيربط دارد.

عباس برزگر در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران درباره لزوم اجراي قوانين جرايم رايانه‌اي اظهار داشت: جرايم رايانه‌اي در دادسراي مربوطه بررسي مي‌شود و قانون عناوين مجرمانه تحصيل مال نامشروع و كلاهبرداري را براي اين جرايم مصداق قرار داده است.

اين وكيل پايه يك دادگستري با اشاره به راهكارهاي پيشگيري جرايم رايانه‌اي تصريح كرد: اطلاع‌رساني از طريق رسانه‌هاي مختلف مي‌تواند زمينه ارتكاب اين جرايم را در جامعه كاهش دهد.

وي ادامه داد: مردم بايد آگاه باشند كه ايجاد روابط مختلف اقتصادي و اجتماعي در فضاهاي مجازي قابل اعتماد نيست و بايد با توجه بيشتري به شكل‌گيري روابط از اين طريق دقت كنند.

برزگر اعلام كرد: مجازات در جرايم رايانه‌اي از طريق قانون تعيين مي‌شود و قانون نيز در اين باره از صراحت كافي برخوردار است.

وي افزود: برخوردهاي قاطع و جدي مي‌تواند موجب ايجاد رعب در مجرمان و اطمينان خاطر در افكار عمومي شود و زمينه ارتكاب اين جرايم در جامعه را كاهش دهد.

اين وكيل پايه يك دادگستري خاطرنشان كرد: جرايم رايانه‌اي به سرعت در حال افزايش است و صدور احكام به موقع متهمان اين جرايم و اجراي آن در كاهش اين جرايم موثر است.

انتهاي پيام/پ3
برچسب ها: جرایم ، رایانه ، قوانین ، راهکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار