مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: مرحله کشوری سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت ـ انتخابی مسابقات جهانی مهارت از 16 تا 18 مهر امسال برگزار می‌شود.

شریعت‌نژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران افزود: مرحله کشوری سیزدهمین مسابقات ملی مهارت در 28حرفه آموزشی در سه حوزه در استان‌های البرز ، تهران و مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مسابقات در رشته‌های تأسیسات الکتریکی، فناوری اطلاعات و راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، آجرچینی، کاشی‌کاری دیوار و کف، طراحی گرافیک، الکترونیک، تبرید و تهویه، لوله‌کشی و گرمایشی، کابینت‌سازی‌(چوبی)، طراحی وب، طراحی مهندسی مکانیک، رباتیک، فناوری خودرو، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو، تراش CNC، فرز CNC، طراحی فضای سبز، اتصالات چوبی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: ساخت و تولید، جواهرسازی، کنترل صنعتی، فناوری اطلاعات و مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، جوشکاری، آشپزی، قنادی و شیرینی‌پزی، فناوری مد و خیاطی دیگر رشته‌های این مرحله از مسابقات هستند.

شریعت نژاد افزود: در این دوره از مسابقات تعداد 670 نفر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان این دوره از مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوی آمادگی به همراه برگزیدگان نهایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت برای شرکت در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت آلمان 2013 انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به رده‌های سنی این دوره از مسابقات گفت: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش‌دیدگان آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان دانشگاه‌ها و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی شرکت‌کنندگان مسابقات ملی مهارت هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران ایجاد بستر مناسب برای رقابت سالم میان مهارت‌آموختگان، افزایش ارزش کار در جوانان و جامعه، ایجاد فرصت و امکان تبادل اطلاعات فنی و حرفه‌ای میان جوانان، ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی و کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان، فراهم کردن شرایط شرکت حرفه‌آموختگان در صحنه رقابت‌های بین‌المللی و آشنایی با تکنولوژی پیشرفته و جدید را از مهمترین اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دانست.

وی افزود: نمایشگاه عمومی، مهارتی و "گذر مهارت" همزمان با برگزاری مسابقات ملی مهارت در حاشیه این دوره از مسابقات برگزار خواهد شد و مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه، مدیران و کارشناسان صنایع و مراکز تولیدی و عموم مردم می‌توانند از برگزاری مسابقات و همچنین این نمایشگاه بازدید کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.