کودکان هنگام ناخوشی معمولاً بی اشتها می شوند . در این موقع توجه کنید مقدار مایعات مصرفی کودک کم نشود .

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از بيترين؛‌اگر کودک از شیر خودتان تغذیه می کند ، شیر دادن را ادامه دهید . برای سایر کودکان می توان طبق معمول از شیر خشک استفاده کرد . برای کودکان بالای 6 ماه باید کمی از مواد غذایی که خوب پخته شده و قابل هضم است به دفعات داده شود . غذاهای نشاسته ای به همراه گوشت مناسب است . آب میوه تازه و موز نیز مفیدند . در زمان اسهال از حبوبات ، سبزیجات و میوه های سفت استفاده نکنید . هم چنین غذاهای خیلی شیرین و حاوی شکر  و نیز نوشابه می تواند باعث بدتر شدن اسهال شود . هر 4-3 ساعت در روز غذای کم ولی به دفعات ، بهترین روش تغذیه است .

بعد از اینکه اسهال متوقف شد ، حداقل یک وعده غذای اضافی در روز به مدت دو هفته به کودک بدهید تا کاهش وزن ایجاد شده در دوران بیماری را جبران نماید . توجه داشته باشید که در دوره ی بعد از هر بیماری ، ممکن است کودک به مدت کوتاهی به عادات تغذیه ای بچگانه بازگردد . کودک هنگام بیماری بیشتر نیاز دارد که با در آغوش گرفتن به او احساس امنیت و آرامش بدهید .

اگر کودک شما بیمار است اما اسهال یا استفراغ ندارد به او مایعات مغذی مانند شیر ، شیر میوه ای ، آب میوه تازه و پوره میوه بدهید . غذاهایی با هضم آسان مانند سوپ مرغ ، ماهی بخار پز ، سیب زمینی له شده ، ماست و موز له شده نیز مناسب هستند .

آنتی بیوتیک ها سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده ، علاوه بر میکروب های مضر ، میکروب های مفید بدن را نیز می کشند . اگر کودک شما آنتی بیوتیک مصرف می کند ، می توانید به او ماست بدهید تا میکروب های مفید بدن او در سطح مناسب بماند .

اگر کودک شما یبوست دارد ، به او مقدار زیادی آب و آب میوه بدهید اما از دادن غذاهایی با قند و چربی بالا خودداری کنید . میوه هایی که هسته چوبی دارند ، مانند آلو و آب آن ، برای رفع یبوست بسیار مناسب اند . اگر کودکتان هنوز از شیر شما تغذیه  می کند ، بهتر است خودتان نیز از این مواد استفاده کنید ./ح

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار