نگاهي صميمانه به زنان سخت کوش؛

ورزش دارويي براي زنان شاغل

در مطب دکتر 2 زن همزمان به پيش دکتر پذيرش شدند که به ديد عموم هر دو يک سن و سال داشتند ولي در عين بازپرسي دکتر از آنان متوجه اختلاف 10 ساله آنان شدم.

 ديگري با اينکه 10 سال از يکي ديگر بزرگتر بود ولي جوان تر و شاداب تر و پوستي سالم تر از آن يکي داشت،‌ زماني که علت را جويا شدم آن زن به ورزش منظم خود در طي زندگي اش اشاره کرد...
 
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، در جوامع کنوني ما ورزش به ويژه براي زنان شاغل بسيار مثمرثمر بوده و تا حد زيادي آنان را از مشکلات آينده خويش دور مي کند ولي زنان مي گويند که حتي براي سر خاراندن وقت ندارند چه برسد به اينکه ورزش کنند و ما نيز به طور ساده مي گوييم که ورزش مثل دارويي تلخ هم اگر فرض شود ولي به خاطر خاصيت دارويي اش حتما بايد براي انجام ان وقت بگذاريد.
يک آسيب شناس گفت: ورزش براي سلامت جسم و آرامش رون زنان شاغل اجتناب ناپذير است و از ديگر دلايلي که ورزش را براي زنان شاغل واجب کرده مسئوليت انساني و اجتماعي آنان است که از مسئوليت انساني مي توان به بارداري و تولد نوزاد را که وابسته به بدن سالم مادر است اشاره کرد.
مولايي در رابطه با مسئوليت اجتماعي زنان گفت: از مسئوليت هاي اجتماعي نيز طراوت و شادابي براي خود و خانواده خويش و در برخورد با اطرافيان و جامعه حائز اهميت است که با ورزش منظم مي توان به تمامي آنان پوشش کاملا مناسبي داد و طبق آمار بيش از 50 درصد از زنان خوش رفتار به طور منظم به ورزش پرداخته اند.
احمدي کارشناس پزشکي در رابطه با ذکر تاثيرات مفيد ورزش کردن اظهار داشت: ورزش زنان از جنبه هاي ديگري چون بالا بردن اعتماد به نفس، کاهش اضطراب، کاهش استرس، شادابي و نشاط، بالا بردن کارايي ذهني، کاهش بيماري ديابتي، کاهش فشارخون، کاهش فشارهاي عصبي، کاهش افت جهاني و کاهش پوکي استخوان قابل توجه مي باشد و اين موارد تنها نيم کوچکي از تاثيرات ورزشي براي جسم و روان است.
وي در ادامه تصريح کرد: از ديگر عوامل ورزش که شايد براي زنان اهميت بسياري داشته باشد اين است که ورزش کردن موجب طول عمر پوست زنان شاغل بوده و از چروکيدگي و نابودي آنان جلوگيري مي کند به طور متوسط زناني که به طور منظم فعاليت ورزشي دارند 10 سال ديرتر از زنان ديگر به چروکيدگي پوست دچار مي شوند.
احمدي در رابطه با ورزش صحيح و کارآمد براي زنان شاغل گفت:‌ لازم به ذکر است که منظور از ورزش زنان اجراي حرکات سخت و حرفه اي نمي باشد به طور فرض پياده روي تند و يا کوهنوردي به شکل ساده آن هم براي نيم ساعت مي تواند ورزش مفيدي براي زنان باشد.
گفتني است، که بعضي از شرکت ها و نهادهاي دولتي براي تقويت بانوان شاغل و بازدهي اداري و حسن رفتار آنان با ارباب رجوع به توسعه و تعميم ورزش در آنان پرداختند و سالن هايي را به صورت رايگان در اختيار زنان شاغل قرار داده اند./ز

برچسب ها: ورزش ، شاغل ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار