فوتبال بی صدا ما این روزها فریاد می زند فریادی از اعماق وجود که افزایش بی رویه حاشیه ها و غالب شدن آن به اصل فوتبال را صدا می زند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران روزها پیش دغدغه این را داشتیم که شعار تیم های صدرجدول و هم سطح افزایش پیداکند اما امروز خبری از لیگ پویانیست.

خبری از رقابت های پایا پای و تنگاتنگ نیست. امروز همه چیز عوض شده است، گاهی هرهفته صدرنشین بستگی مستقیم به وجود ستاره ها درتیم داشت هرتیمی که بازیکنان مطرح تری دانست اغلب نتایج بهتری می گرفت اماامروز اوضاع جور دیگری شده است انگار آن ها که ناشناس ترندبهتر عمل می کنند.

صدایی از کسی برنمی آید و انگار تیمهای فوتبال ما درخواب زمستانی به سرمی برند، روال تکراری است هرهفته 9سابقه میان 18تیم برگزار می شود ودریغ ازحادثه ای تازه، دریغ از کشف یک معجزه و پدیده ...

این جا پدیده ها دهه هاست به خواب رفته اند وما هرسال از آن فوتبال ناب ایرانی دورو دورتر می شویم، این جا شاید تنها شاهد رشد رقم قراردادها باشیم.

تقصیری هم ندارد این بازیکنان فوتبال آن ها هم آرامش ندارند آنها هم دغدغه هایی استکه گریبانگیرشان است، اینجا شاهد آقای گلی هستیم که یک فصل تمام خوش می درخشد وبعد به علت یک مصدومیت به باد فراموش سپرده است.

شاید همه تنها به آن وزنه ترازوی نتیجه مسابقات می اندیشند نتیجه ای که باید به نفع تیم آنها باشد تاراضی شوند هم مسئولان وهم هواداران کم حوصله شده اند، کم حوصله تر از همیشه.

آنها هم حق دارند آن چه را که می خواهند ببینند شاهد نیستند آنها ستاره هایشان را گم کرده اند، ستاره هایی که علاقه ای به درخشیدن ندارند وآسمانی که ستاره جدیدی هم پیدانمی کند.

آن وقت است که کم کم نورستاره های قدیمی هم کم میشود وشاید هم آن ها خاموش شون، خیلی وقت ها درفوتبال حرفه ای ما رابطه ها جای استعدادهارا می گیرند آن وقت است که دیگر حتی نتیجه هماهمیتی ندارد، فقط این مهم است که سفارش شده ها در مستطیل سبز حضور داشته باشد.

سفارش شده هایی که اغلب خوب هم عمل نمی کنند وتنهاعروسک های کوکی خوبی هستند. اینجا یک روز کسی را تشویق می کنند و روز بعد همان را هو میکنند این همان فوتبال بیرحم است.

خیلی ها نیمکت نشین می شوند درحالی که مستحق بازی هستند ودر عوض خیلی ها درترکیب ثابت هستند چون نور چشمی شده اند درفصل نقل وانتقالاتش این دلالان هستندکه سرنوشت فوتبالی آدم ها را تعیین میکنند سرنرشتی که درآینده نیز ادامه پیدا می کند.

این توپ های گرد بیصدا که کوچه های خاکی تازمین های سبز راه پیموده اند امروز صدای فریاد فوتبالی است که از درگیرو دارشدن باتلاق حاشیه ها به ستوه آمده است.

دنیا می چرخد...درست مثل همین توپ ها د تیم ها و فقط خاطره مردانگی هایی دراین ورزش باقی می ماندکه پاک شدنی نیست./مح

برچسب ها: فوتبال ، پاییز ، ستاره ، حاشیه ، دغدغه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار