وزرای خارجه ایران و روسیه، مهمترین تحولات بین‌المللی از جمله بحران سوریه و ادامه مذاکرات تهران با گروه 1+5 را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان و سرگئی لاوروف وزير خارجه روسيه در حاشیه نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل با هم دیدار و گفتگو کردند.

صالحی و لاوروف در اين ديدار مهمترین تحولات بین‌المللی از جمله بحران سوریه و ادامه مذاکرات تهران با گروه 1+5 را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

علی اکبر صالحی و سرگئی لاوروف با ابراز رضایت از روند پیشرفت مناسبات دو جانبه، بر ضرورت هماهنگی، همفکری و همکاری بیشتر در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین المللی تاکید کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در این دیدار با اشاره به روابط نزدیک تهران- مسکو و ابراز رضایت از همکاری‌های دو جانبه، مشترکات فراوان میان دو کشور در مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله سوریه را یاداور شد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این دیدار گفت: مسکو همواره بر ضرورت و اهمیت مشارکت ایران در روند حل و فصل مساله سوریه تاکید دارد.

لاوروف همچنین بر ضرورت کمک همه اطراف و استمرار رایزنی با جمهوری اسلامی برای حل و فصل مساله سوریه تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف بر ضرورت حل بحران سوریه در چارچوب یک طرح سوری-سوری و به شکل مسالمت امیز تاکید کرده و خواستار پشتیبانی از ماموریت اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه شدند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه این دیدار ضمن تبریک برگزاری موفقیت امیز اجلاس عدم تعهد در تهران از علی اکبر صالحی برای سفر به روسیه دعوت کرد.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار