پزشکیان بزرگترین معروف را وفاق و وحدت و خطرناک‌ترین منکر را تفرقه و اختلاف توصیف کرد.

مسعود پزشکیان شامگاه دوشنبه، در آغاز هفته وحدت، در دیدار جمعی از علما و بزرگان اهل تسنن، با تبریک فرارسیدن ایام میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) تصریح کرد: ما از ابتدا حرف و شعارمان وحدت، انسجام و وفاق بود و حالا هم خواست خدا بود که برگزاری اولین نشست خبری در دولت چهاردهم و نیز دیدار با شما با چنین روزی مقارن شود که آن را به فال نیک می‌گیریم.

رئیس‌جمهور با اشاره به سیره عمل پیامبر گرامی اسلام در تلاش برای ایجاد و تقویت برادری در هنگام ورود به مدینه و نیز زمان فتح مکه، با طرح این سوال که آیا ما امروز در عمل واقعا از سخن و سیره رسول رحمت پیروی می‌کنیم؟ افزود: نتیجه عمل ما همین اختلافاتی است که ما را درگیر و گرفتار خود کرده و باعث شده رژیم صهیونیستی جرأت پیدا کند چنین گستاخانه زنان و کودکان بی‌گناه و مظلوم فلسطینی را که در حکم ناموس مسلمانان هستند، به خاک و خون بکشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما مسلمانان، یک خدا، یک کتاب و یک پیامبر داریم، اما درباره دستورات صریح خداوند و قرآن و سیره و سخن رسول گرامی اسلام برای وحدت، با یکدیگر اختلاف می‌کنیم، این تفرقه و اختلاف را به نوعی عصیان در برابر خداوند دانست و گفت: در دستورات دینی ما رفع اختلاف و ایجاد وحدت از نماز و روزه اولی‌تر است و در دولت چهاردهم تاکنون سعی کرده‌ایم در عمل، به دنبال اجرای این دستور دین باشیم و در آینده نیز همین مسیر را دنبال خواهیم کرد.

رئیس دولت چهاردهم بزرگترین معروف را وفاق و وحدت و خطرناک‌ترین منکر را تفرقه و اختلاف توصیف و تصریح کرد: زمانی باید برای اسلام نگران بود و فریاد وا اسلاما سر داد که ما چنان در اختلافات خود غرق شویم که یک رژیم جنایتکار در سایه سکوت و بی‌تفاوتی ما زنان و کودکان بی‌گناه را به خاک و خون بکشد.

پزشکیان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه البته باور ما این است که زن مومن و مسلمان عفت و حجاب دارد، اضافه کرد: اختلافی بر سر این موضوع نداریم، اما اینکه بیاییم بر سر این موضوع به گونه‌ای عمل کنیم که محل سواستفاده دشمن شود، خطرناک و زیان‌بار است. غیرت دینی ما باید در زمینه ظلم، بی‌عدالتی و ریخته شدن خون فلسطینیان بی‌گناه در غزه به جوش بیاید.

پزشکیان با اشاره به اینکه نیک می‌دانم که عمل به این سخنان به هیچ وجه راحت نیست، اما در حد توان برای اجرای آنها تلاش خواهم کرد، گفت: به عنوان نمونه تا امروز در جمع اعضای دولت یک فرد اهل تسنن حضور نداشته، اما امروز یکی از معاونان رئیس جمهور سنی مذهب است. ما تلاش خواهیم کرد فارغ از قومیت، نژاد، مذهب، گویش و وابستگی‌های گروهی و جناحی، توانمندترین افراد را در مسئولیت‌ها قرار دهیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نمی‌دانم برای ایجاد دسته‌بندی‌هایی که امروز فقط به صرف نزدیکی و دوستی افراد با هم و نه توانمندی‌های آنان شکل گرفته، آیا خدا از ما می‌گذرد یا نه، افزود: بیایید در هفته وحدت، همه قلباً برای رفع اختلافات و تقویت انسجام و وفاق و به دنبال آن برای رفع تبعیض، بی‌عدالتی، فقر، فساد، رانت و رشوه تلاش کنیم. فرصت حل مشکلات یکی از بزرگترین نعماتی است که خدا در اختیار ما قرار داده و باید به شدت مراقب باشیم که کفران نعمت نکنیم.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور در این مراسم، تعدادی از علما و بزرگان اهل سنت نیز در سخنانی به تشریح دیدگاه‌ها، مطالبات و انتقادات خود از اعمال برخی محدودیت‌ها از جمله در زمینه پذیرش داوطلبان کنکور اهل سنت، پرداختند که دکتر پزشکیان قول داد به این مسائل رسیدگی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۷:۰۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
فلسطینیا برا ۱۴ معصوم نمیجنگن برا به اصطلاح اون خلفای راشدینشون میجنگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
غیرت دینی یعنی اینکه به آمریکای کودک کش در دنیا بگی برادر خجالت بکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد ، با لین جلسه افتضاح مصاحبه تلویزیونی با خبرنگاران نمایشی دادی که معلومه یک چیزی بهتر از روحانی نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
اگه مردی همین العان اعلام جنگ کنه

بره با چتر از هواپیما توی سرزمین های اشغالی بپره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
دکتر نهج البلاغه رو گذاشتن کنار.
چی شد پس راه امام علی نامه امام علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
پزشکیان یک فکری بحال جوان بیکار افعانی کن اینها خانه میخواهند ویارانه مشکل ازدواج ندارند ایرانی باعیرت به آنها دختر میدهد آنها هم میگویند ما خریدیم وبقیه اش را بخوان پزشکیان اگر ملی گرا ونیهن پرست هستی اگر نمی گویی برادران ما هستند اینها را بیرون کن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۱۵ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
یکی به جناب رییس جمهور بگه که صهیونیستها و آمریکا و غرب یکی هستن پس هیچ برادری بین ما و اونها وجود ندارد. مرد مومن اول کار ساز مخالف و ضد قانون اساسی میزنی؟ شاید آمریکا برادر یکعده خاص از مرفهین و بعضی مسولین باشه ولی دشمن ما ملت ایرانه اینو بفهمید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
غیرتت رو بزار برای هموطنای خودت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
رفع مشکلات معیشتی وافزایش رشد ازدواج وفرزندآوری خانواده های شیعه ایرانی وکاهش آمار طلاق در کشور وپایین آوردن سن ازدواج جوانان ورشدتولید وکاهش آمار بیکاری جوانان وطرد کلیه اتباع افغان وبیگانه به کشورشان البته به صورت عزتمندانه وتلاش برای ازدیادحجاب وحیا ودینداری وخویشتنداری درجوانان مجردو...همه اینهانیزنیاز به جوش آمدن غیرت دینی والبته غیرت ملی دارد جناب پزشکیان وباید رفع همه این مشکلات وبحرانها در اولویت اول شما مسئولان باشدوبعد مسئله فلسطین ولبنان وکشورهای مسلمان دیگه وآمریکا واسرائیل واستعمار واستثمار و...اینجا توی این کشور دین یک جوان شیعه ازدست نره وحفظ بشه بهتر از اینه که توآفریقا ده نفر رو مسلمان کنیدکاش متوجه بشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
پزشکیان از برادرت چه خبر خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
ما نه ،شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
خواهشأ غیرت دینی را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان به کار بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۶ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
بله ،شما درست میگین،باید برای کشته شدن نا به حق هر شخصی خون آدم به جوش بیاد
چرا برای مسلمونای اویغور چین حساس نیستین،اونها آدم نیستن یا مسلمون به حساب نمیان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
جناب آقای پزشکیان باسلام و احترام فراوان.
لطفا تبدیل وضعیت نابسامان نیروهای آموزش و پرورش را که در قالب طرح مهرآفرین به خدمت آموزش و پرورش آمدند را پیگیری نمایید چرادکه بعد از یک دهه از استخدام این نیروها ، هنوز کد استخدامی شامل حال این نیروها نشده و طبق قانون استخدامی این طرح قرار بود بعد از گذشت ۵سال از خدمت این نیروها ، آنها تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
به مصداق حدیث نبوی با آمدن فقر ایمان خواهد رفت در این گرانیها غیرت هم نایاب شده اگر غیرت وانصاف در مسئولان بود کارمندان آموزش فنی وحرفه ای در سطح استانها دریافتی اشان 8میلیون نمی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
ما از اون موشکها داریم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
غیرت شما برای مردم خودتون جوش بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
درود بر دکتر پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
بله خون ما مسلمانان از قتل و جنایت بر مسلمانان و دیگر انسانها به جوش بیاید ولی این شعاری بیش نیست چون وقتی در داخل رفتار های ناهنجار دینی و سرکوب دوایر ارشاد اسلامی ویا نیروی انتظامی را که بایستی مجری قانون باشد را میگیریم و مسخره میکنیم در میز گرد های گفتگو رییس جمهور و خبر نکاران ویا افرادی را که هیچ از اقدامات در تبه از تولید کاریکاتوری و توهین هایی به اشخاص سیاسی کشور را کردند سرکار می آوریم چگونه کسی را برای دفاع خواهیم داشت ؟ همانهایی که میکفتند چند میگیری میری سوریه ویا عراق ویا خیلی مواردی که اپوزیسیون توهین و تهمت به مومنین میدانند میروند دفاع میکنند یا هزینه دفاع را مومنین باید بدهند ؟ شعار و لوتی بازی هنر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
برادری با آمریکا برای ریاست جمهوری
پدرکشتگی برای ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
منفی منفی منفی
آخرین اخبار