دو کتاب ادبی و تاریخی با موضوع دفاع مقدس به مناسب هفته دفاع مقدس در ارومیه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، کتاب «خاطرلا منی» مجموعه اشعار ترکی مرحوم عاشیق علی علیزاده در موضوعات دینی، انقلابی و اخلاقی و همچنین کتاب «عکس‌ها و خاطره‌ها» نوشته حسین غفاری با موضوع شهدای دفاع مقدس استان آذربایجان‌غربی رونمایی شدند.

در این ویژه برنامه که شامل چهار بخش شعر، داستان، اجرای موسیقی محلی عاشیق‌های آذربایجان و رونمایی از دو کتاب ادبی و تاریخی در موضوع دفاع مقدس می‌شد، ابتدا شاعرانی از استان اشعار خود را به زبان ترکی و فارسی در موضوع شهید و شهادت و دفاع مقدس و نیز در مدح و منقبت امام رضا (ع) قرائت کردند.

علی محمدیان، شاهرخ رضوانی، احد افخمی‌نیا، فریده سلیمانی، وحید طلعت، سید حیدرعلی آران و حسین سنجیده از جمله شاعرانی بودند که در این قسمت اشعار خود را برای حاضران خواندند.

علی منصورفر نویسنده جوان ارومیه‌ای داستانی کوتاه در موضوع دفاع مقدس خواند و دکتر محمدعلی ضیایی استاد دانشگاه و نویسنده، در موضوع سیر داستان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ایراد مطالبی پرداخت و آن را مکتبی ادبی و پیشرفته توصیف و تأکید کرد که باید در مسیر جهانی‌شدن ادبیات داستانی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قرار بگیریم.

استاد عاشیق علی‌یکانی و هنرمند جوان عاشیق غلامرضا علیزاده، دو نفر از اعضای کانون عاشیق‌های آذربایجان در حوزه هنری ارومیه در این برنامه به اجرای آهنگ‌های حماسی و انقلابی پرداختند و اشعاری در موضوع دفاع مقدس خواندند.

همچنین یاد و خاطره هنرمند متعهد مردمی مرحوم عاشیق علی علیزاده با حضور خانواده وی در همین بخش گرامی داشته شد و دو نمونه از کلیپ‌های موسیقی وی پخش شد.

موسیقی عاشیقی آذربایجان از هنرهای فاخر حماسی، تأثیرگذار و سالم ایرانی است که در طول تاریخ در ترویج مکتب تشیع و ولایت ائمه اطهار (ع) قرار گرفته و بعد از انقلاب اسلامی در خدمت تبلیغ آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس بوده است./ب

برچسب ها: دفاع مقدس ، ارومه ، موضوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.