مدیركل دامپزشكی استان سمنان از انجام دو میلیون و 670 هزار واكسیناسیون دام علیه بیماریهای مختلف در شش ماهه امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، 'رضا عامری' گفت: از انجام آزمایش بر روی هفت هزار و 600 راس دام سنگین استان سمنان 19 مورد مثبت بود كه موارد آلوده از چرخه مصرف خارج شد.

وی اضافه كرد: از هشت هزار و 500 راس دام نیز برای شناسایی بیماری تب مالت خونگیری و آزمایش انجام شد كه 13 مورد مثبت بودكه موارد آلوده معدوم شد .

وی از سم پاشی 960 هزار مترمربع برای مبارزه با بیماری تب خونریزی دهنده كنگو خبر داد و خاطرنشان كرد: سال 90 و 91 بیش از دو میلیارد و 200 میلیون ریال برای ساخت و بازسازی حمام های ضدكنه علیه این بیماری در استان سمنان اعتبار هزینه شد.

عامری تعداد دام های كشتارشده در شش ماهه امسال را بیش از 69 هزار راس عنوان و تصریح كرد: در بازرسی بر كشتارها بیش از 13 هزار كیلوگرم گوشت آلوده ضبط و معدوم شد.

وی تاكید كرد: با تلاش های انجام شده، تاكنون هیچ موردی از بیماری تب خون ریزی دهنده كریمه كنگو در استان سمنان مشاهده و گزارش نشده است.

وی از انجام 28 هزار مورد بازدید از مراكز عرضه فرآورده های گوشتی در استان سمنان خبر داد و افزود: در این بازدیدها 41 پرونده تخلف به مراجع قضایی ارائه شد كه منجر به صدور رای دو مورد حبس تعزیری و در مجموع 22 میلیون و 900 هزار ریال جزای نقدی شد.

وی با بیان اینكه اجرای طرح پایش باقی مانده های دارویی از برنامه های مهم دامپزشكی است، یادآور شد: در این طرح باقی مانده های دارویی و انواع سموم، آنتی بیوتیك ها و ... در شیر، عسل، ماهی و گوشت، با هدف ارتقای سلامت انسان، پایش و اندازه گیری می شود.

مدیركل دامپزشكی استان سمنان با اشاره به ساماندهی خودروهای حمل فرآورده های خام دامی، گفت: 14 هزار مجوز حمل و نقل دام در سالجاری صادر شده است./س

برچسب ها: واکسینه ، دام ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.