رئيس دانشگاه عالي دفاع ملي از راه اندازي دو رشته جديد مديريت راهبردي فرهنگي و مديريت راهبرد امنيتي اطلاعاتي و فن آوري در اين دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، مراسم افتتاحيه سال تحصيلي 91-92 دانشگاه دفاع ملي، صبح امروز(شنبه) با حضور علي اکبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل، حجت الاسلام سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران، رضا تقي پور وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات، دريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش و جمعي از مقامات لشکري و كشوري در سالن اصل ولايت اين دانشگاه برگزار شد.

ابراهيم حسن بيگي رئيس دانشگاه عالي دفاع ملي طي سخناني در اين مراسم با اشاره به مسير پر شتاب اين دانشگاه در سال توليد ملي بر اساس اساس نامه مصوب فرماندهي كل قوا اظهار داشت: تمامي پژوهش‌هاي انجام شده با نگاه به آينده، افق‌هاي جديدي از فرهنگ سازي و پشتيباني علمي از اهداف راهبردي كشور را گشوده و توسعه مي‌دهد.

وي با بيان اينكه در سال جديد دو رشته مديريت راهبردي فرهنگي و مديريت راهبرد امنيتي اطلاعاتي و فن آوري راه اندازي شده است، گفت: اين دانشگاه از سال قبل يك پروژه ملي و كلان با عنوان نظام حكومتي الگو را آغاز كرده كه توفيق داشته‌ايم فرمايشات مقام معظم رهبري را عملياتي كنيم و اين ايده از فرمايشات رهبري مبني بر ترويج  مردم سالاري ديني گرفته شده است.

رئيس دانشگاه عالي دفاع ملي با اشاره به اين که اين پروژه در سال گذشته مطرح شده است، تصريح کرد: اين طرح در هفته پژوهش به عنوان طرح برتر در حوزه علوم انساني مطرح و به دست رئيس جمهور رو نمايي شد.

حسن بيگي تصريح كرد: از مهر ماه گذشته در موضوعات دفاع، امنيت، اطلاعات، سياست‌ خارجي و... فعاليت‌ خود را آغاز كرده‌ايم و امروز بيش از 130 موضوع از آن‌ها تبديل به موضوع رسانه‌اي شده است.

وي با تاكيد بر اينكه گردش كار اين طرح را بعد از گذشت يك سال به مقام معظم رهبري تقديم كرده‌ايم، گفت: مقام معظم رهبري بر سه مورد تاكيد داشتند و فرمودند در چيزهايي كه مختص جمهوري اسلامي ايران است مثل دفاع، جهاد سازندگي، مجلس خبرگان وشوراي نگهبان اولويت دارند و در موضوعاتي مثل مردم سالاري ديني بايد كار شود.

رئيس دانشگاه عالي دفاع ملي تصريح كرد: مقام معظم رهبري تاكيد داشته‌اند كه در مواردي مانند انتخابات كه مختص جمهوري اسلامي ايران نيست ولي متفاوت با ديگر کشورها است بايد كار شود چرا كه آن‌ها در موضوعي مانند انتخابات بر روي احزاب تاكيد دارند ولي در كشور ما اين گونه نيست و اشخاص هستند كه مي‌توانند در انتخابات شركت كنند و حزبي وارد نمي‌شوند.

وي سومين مورد از تاكيدات مقام معظم رهبري را توجه به عناوين اجتماعي و نمادسازي در انقلاب اسلامي دانست و خاطر نشان كرد: تمام هدف ما عمل به تصميمات مقام معظم رهبري است، لذا تصميم گرفته‌ايم با برپايي همايشي با حضور انديشمندان دانشگاه‌ها پاسخي شايسته براي اين سوال حضرت آقا بيابيم.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار