تحققيقات نشان داد عامل تب خونريزي دهنده سال دو هزار و نه در جمهوري دموکراتيک کنگو که باعث مرگ دو نفر بيماري سخت يک نفر ديگر شد، يک ويروس جديد بوده است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛اين گروه از محققان اعلام کردند ميکروب جديد به صورت طبيعي در ميان حشرات يا حيوانات يافت مي شود اما از طريق تماس با بدن افراد نيز منتقل مي شود.

پس از آنکه اين سه مورد بيماري در جنوب غرب جمهوري دموکراتيک کنگو شايع شد، آنها در مطالعات ژنتيکي خود عامل اين بيماري را ويروس باس-کنگو (BASV) ناميدند.

«چارلز چيو» از دانشگاه کاليفرنيا در سان فرانسيسکو گفت:«هر چند ممکن است اين ويروس در آينده نيز شايع شود ولي با اين حال تنها سه مورد از شيوع اين بيماري گزارش شده است.»

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس، بر اساس مطالعات محققان، از نظر ژنتيکي، اين ويروس مانند ويروس هاري عمل مي کند.
دانشمندان در آزمايش هاي پيشين بر روي ماهي ها دريافتند ، اين ويروس باعث خونريزي مرگبار در ماهي مي شود.

اين بيماري در اواسط سال دو هزار و نه ميلادي شايع شد که در آن هنگام پسر بچه اي پانزده ساله در يک روستاي دورافتاده در جمهوري دموکراتيک کنگو بيمار شد.وي به علت خونريزي شديد بيني و لثه طي سه روز درگذشت.يک هفته بعد نيز دختري سيزده ساله که در همان نزديکي زندگي مي کرد بيمار شد و همان علائم نيز در او مشاهده شد. اين فرد نيز طي سه روز درگذشت.

پژوهشگران با انجام آزمايشي براي تهيه پادتن اين ويروس (BASV) اميدوارند اين آزمايش ها بتواند در آينده به آنها در تشخيص اين بيماري کمک کند./ع2
برچسب ها: تب کنگو ، ویروس ، میکروب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار