زنان کارمند بخوانند وبه کار گیرند .

به گزارش خبر نگار باشگاه خبرنگاران اراک ، زن چشم و چراغ خانه است. حالا اگر اين چراغ هي سو سو بزند، نورش كم و زياد شود، گاهي اصلا خاموش شود و بگويد حوصله ندارم چراغ خانه باشم، آن وقت فضاي زندگي مشترك چگونه مي‌شود؟ دلگير، غم‌انگيز و تاريك.

زن‌ها و مردهاي كارمند زيادي وجود دارند كه به بهانه كار در بيرون از خانه، به وظايف خانوادگي‌شان عمل نمي‌كنند. از اين گروه، ما، شما زنها را برگزيده‌ايم تا....

نه نگران نباشيد! قصد موعظه كردن نداريم، فقط مي‌خواهيم پيش از آن كه زندگي مشترك تان، به طلاق عاطفي يا حتي طلاق دادگاهي ختم شود، چند راهكار عملي براي داشتن رابطه‌اي بهتر در محيط خانه پيشنهاد كنيم.

شما ماشين كارگر نيستيد: از آن دسته زن‌ها نباشيد كه خيال مي‌كنند همين كه به خانه مي‌رسند بايد مشغول خانه‌داري شوند و زن موفق، بايد بيشتر از بقيه زن‌ها كار كند.

اين نوع زن‌ها هميشه خسته، كسل، نامرتب و بي‌حوصله هستند و از زيادي مسووليت‌هاي‌شان مي‌نالند و نمي‌دانند كه برخلاف باورشان، زن‌هاي موفق انرژي شان را هدر نمي‌دهند و مي‌دانند چگونه مسووليت‌ها و وظايف خانه را بين خودشان و اعضاي خانواده تقسيم كنند و به هر يك از اعضا با در نظر گرفتن توانايي‌هايش وظيفه‌اي واگذار كنند.

زهواردررفته‌ها، بازنده‌اند:

از اداره كه به خانه مي‌آييد بايد پيش از هر كاري، شادابي‌تان را برگردانيد. براي شروع بهتر است ابتدا دوش بگيريد، لباس‌هاي‌تان را عوض كنيد و خودتان را بياراييد.

علاوه بر تغيير دادن ظاهرتان، بايد بتوانيد بسرعت انرژي از دست رفته در طول روز را نيز به دست بياوريد.

راه‌هاي زيادي براي برگرداندن انرژي وجود دارد، مثلا دست‌كم 15 دقيقه روي تخت دراز بكشيد؛ چشم‌ها را ببنديد و از اعضاي خانواده بخواهيد در اين مدت شما را تنها بگذارند.

مهم نيست خواب‌تان ببرد يا نه، مهم اين است كه در اين مدت خودتان را در محيطي آرام و لذت‌بخش براي مثال در حال قدم زدن در باغي پر از گل و گياه يا شناور روي دريايي آرام و بي‌موج تصور كنيد و آنقدر اين رويا را قوي ببينيد كه حتي صداي محيطش را بشنويد.

خدا زبان را براي چه آفريد:

با خودتان قرار بگذاريد دست‌كم روزي نيم‌ساعت با همسرتان حرف بزنيد.

يادتان باشد بيشتر مردها تحمل گفت‌وگويي نيم ساعته و بي‌وقفه را ندارند، پس زمان گفت‌وگو را قسط‌بندي كنيد مثلا در شش نوبت پنج دقيقه‌اي، از زماني كه به خانه مي‌آييد تا هنگام خواب با همسرتان گپ بزنيد، جوك تعريف كنيد، از مسائل روز بگوييد و بپرسيد.

چيزهايي را پشت در جا بگذاريد:

در اداره مشكل داشته‌ايد؟ با رييس‌تان دعوا كرده‌ايد؟ جريمه شده‌ايد؟ از برنامه كاري‌تان عقب هستيد؟

همسر و فرزندان شما دراين‌باره مقصر نيستند، پس نه مسووليت‌ها و كارهاي باقي‌مانده اداره را به خانه بياوريد و نه كدورت‌ها، بدرفتاري‌ها و دلخوري‌هايش را، اينها همان چيزهايي است كه بايد پشت در خانه جا بگذاريد شان.

فراموشي نگيريد: «سلام عزيزم. خسته نباشي. چطوري؟» نوشتن و ارسال اين پيامك چقدر وقت مي‌گيرد؟ كمتر از يك دقيقه! اما برخي زن‌هاي كارمند حتي فرصت ارسال چنين پيامكي را هم به همسرشان ندارند تا چه رسد به اين كه با او تماس بگيرند و حالش را بپرسند يا حتي به تماس همسرشان پاسخ بدهند.

به ياد همسرتان باشيد و نشان دهيد اين كه او نيز به ياد شما باشد برايتان اهميت دارد.

اين كه گاهي با او تماس بگيريد يا برايش پيامكي ارسال كنيد، چندان وقت‌تان را نمي‌گيرد و در عوض وسيله‌اي است كه پيوند عاطفي شما و شريك زندگي‌تان را قوي‌تر مي‌كند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.