هراس سازمان امنیت هسته‌ای آمریکا از يک پيرزن 82 ساله!

با وجود گذشت چند ماه از نفوذ يک پيرزن 82 ساله به تأسيسات هسته اي آمريکا، مقامات سازمان امنیت هسته ای اين کشور هنوز هراسان و نگرانند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛ سازمان امنیت ملی آمريکا در "اوک ریج" در ایالت "تنسی"، اذعان کرد که بعد از اتفاق 28 جولای و رخنه اين پيرزن راهبه، با "نگرانیهای بزرگی" روبرو شده اند.

یک راهبه 82 ساله آمریکایی بنام "مگان رایس" با عبور از حصارهای امنیتی و ورود غیرمجاز به یک تاسیسات نگهداری اورانیوم غنی شده درجه تسلیحاتی در آمریکا موجب توقف فعالیت ها در این مرکز شد.

شرکت امنیتی "جی 4 اس" که پیشتر به سبب ناتوانی در عمل کردن به تعهدات خود در تامین امنیت مسابقات المپیک 2012 لندن با انتقادهای شدیدی مواجه شده بود بار دیگر با رخنه یک پیرزن راهبه به داخل تاسیسات هسته ای آمریکا تحت انتقاد و سپس قطع همکاري قرار گرفته است.

بنابر اعلام بخش تامین انرژی سازمان امنیت ملی هسته ای امریکا(NNSA)، "استیون چو"، مسئول بخش انرژی، این حادثه را "هشداری برای بیداری" تمام بخش های هسته ای قلمداد کرده است.

"جاشوا مک کوناها"، سخنگوی NNSA گفت: "امنیت مواد هسته ای کشورمان مسئولیت خطیر این سازمان است و نمیتوانیم بی مسئولیتی پرسنل را تحمل کنیم."

"رایس"، راهبه کاتولیک و فعال ضد تسلیحات هسته ای، قرار است اکتبر پای میز محاکمه برود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار