نامه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به ۲۵ کشور جهان

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از ترس حکم دادگاه لاهه برای بازداشت نتانیاهو و گالانت به ۲۵ کشور جهان نامه زده است تا علیه این حکم نظر دهند.

وب سایت صهیونیستی والا فاش کرد که این رژیم از ۲۵ کشور خواسته است تا علیه درخواست کریم خان، دادستان کل دادگاه کیفری برای صدور حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر  و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نظر دهند.

براساس گزارش المیادین، این وب‌سایت توضیح داد که یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نامه‌هایی به ۲۵ وزیر خارجه در سراسر جهان ارسال کرد و از آنها خواست به انگلیس بپیوندند و نظر حقوقی علیه درخواست دادستان کل برای صدور حکم بازداشت علیه نتانیاهو و گالانت را به دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه  ارائه کنند.

والا به نقل از مقامات بلندپایه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید: اگر این کشورها، یا حتی برخی از آنها، نظر حقوقی مانند نظر انگلیس را به دادگاه لاهه ارسال کنند، ممکن است قضات متقاعد شوند که فرصتی برای پاسخگویی به درخواست دادستان این دادگاه وجود ندارد.

شبکه صهیونیستی بی در ۲۴ ژوئن گزارش داد که مقدمات کاری در حال انجام است تا در صورتی که دادگاه لاهه تصمیمی جدی برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت گرفت، تل‌آویو نیز برای آن آماده باشد.

شایان ذکر است در ۲۰ می، کریم احمد خان درخواستی را برای صدور حکم بازداشت علیه نتانیاهو و گالانت به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در غزه ارائه کرد.در پاسخ به این درخواست، مجلس نمایندگان آمریکا در دفاع از رژیم اشغالگر، در چهارم ژوئیه پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که اجازه اعمال تحریم‌ها بر دیوان کیفری بین‌المللی را می‌دهد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار