نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد، هنر مداحی را نوعی كار رسانه ای دانست و گفت: مداحان به عنوان رسانه ای برای ترویج ارزش ها باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نكونام، در آیین عباگذاری و تجلیل از پیرغلامان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) این استان، در همایش « از روضه تا بهشت »، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهركرد، افزود: مداحان، از تریبون مداحی، چهره واقعی اسلام ناب محمدی (ص) را به جهان معرفی كنند.

امام جمعه شهركرد تأكید كرد: مداحان، چهره واقعی دشمنان اسلام را هم به جهان معرفی كنند، چرا كه آمریكا با تمام قوا در برابر اسلام ایستاده است.

به گفته وی؛ اسلام عربستانی، اسلامی نیست كه شعائر و ارزش های دینی در آن مورد توجه قرار گیرد، بلكه در اسلام ناب محمدی (ص) كه همان اسلام ائمه اطهار (ع) است، شعانر دینی مورد توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری تصریح كرد: مداحان در این راه، بر طبل اسلام گرایی بكوبند، چرا كه جهان امروز، تشنه اسلام خواهی است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد، با قدردانی از پیرغلامان در اشاعه ارزش های دینی، تأكید كرد: در امر مداحی، مضامین اشعار و سروده ها مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: شاعران آیینی نیز با بهره مندی از مفاهیم بزرگ انسانی اسلام، ترویج ارزش ها را مدنظر داشته باشند.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در این همایش گفت: پیرغلامان، به عنوان برگزار كنندگان جلسات مداحی، در ترویج فرهنگ عاشورایی، نقش مهمی بر عهده دارند و آنچه را در سالهای متعدد فراگرفته اند، در اختیار نسل جوان مداحان قرار دهند. 

حجت الاسلام رحمت اله اروجی، فعالیت مداحان و حضور آنان در هیأت ها و مجالس مذهبی را در راستای ارتقاء سطح معنوی جامعه موثر دانست و تصریح كرد: آثار شعرای آیینی هم به دلیل متأثر بودن از آموزه ها و تعالیم اسلامی، ارزش های اخلاقی و باورهای آسمانی، از جایگاه والایی در حوزه شعر و ادب فارسی برخوردار است و تاكنون توانسته، در غنای فرهنگ دینی و جلب توجه عمومی مردم به مذهب، نقش مهمی را ایفا كند.

وی، با تاكید بر ضرورت توجه به اثرات گسترده هنر و ادبیات در انتقال محتوای دینی و توسعه فرهنگ قرآنی، یادآور شد: حمایت از شعرای آیینی و استفاده مداحان از آثار فاخر آنان در مجالس عزاداری و مولودی خوانی، علاوه بر ایجاد الگوی بومی در برگزاری مراسم مذهبی، موجب جذب شاعران جوان به فعالیت در حوزه دین، مدح اهل بیت (ع) و بیان تاریخ اسلام می شود.

مسئول كانون مداحان استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تاكنون، یك هزار نفر از مداحان این استان در رشته های مختلف مداحی شناسایی شده اند. /س

حمیدرضا توسلی افزود: تمام تلاش كانون مداحان استان چهارمحال و بختیاری، توجه به آثار معنوی در مداحی است.

در همایش « از روضه تا بهشت » که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهركرد برگزار شد، یكصد نفر از پیرغلامان مداح بالای 60 سال و جمعی از مداحان و شعرای آیینی استان چهارمحال و بختیاری، آثار خود را در مدح اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، ارائه کردند و از هشت پیرغلام استان نیز در این آیین، با احیای سنت حسنه عباگذاری تجلیل گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.