بعد از تلاش های این گروه، حجم قابل توجهی از ته مانده سیگار، شیشه های نوشابه و بسیار اقلام دیگر را از ساحل جمع آوری شده و مسئولان شهری آنرا منجی ذخایر آب و محیط زیست تورنتو دانستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بنا بر آمار موجود 2.8 درصد از جمعیت 32.8 میلیونی کانادا را مسلمانان تشکیل می دهند که به این صورت دین اسلام پر جمعیت ترین دین در بین ادیان غیر مسیحی در کانادا به حساب می آید. اکنون مسلمانان شهر تورنتوی کانادا در اقدامی نشات گرفته از آموزه های دین مبین اسلام برای پاک کردن محیط شهر خود وارد عمل شدند تا قدرت حرکت های اجتماعی و نوع دوستی خود را بار دیگر به همه نشان دهند.

در این هفته تعدادی از گروه های اسلامی تورنتو با شرکت در عملیات پاکسازی شهری در مناطقی مثل خطوط ساحلی شهر، باغ وحش تورنتو و چند رودخانه کوچک در سطح شهر این مناطق را وجود زباله ها و اقلام مضر برای محیط زیست پاکسازی کردند.

بنا بر آمارها، کشور کانادا طولانی ترین خطوط ساحلی در جهان، 20 درصد از آبهای قابل شرب و همچنین 7 درصد از ذخایر قابل بازیابی آب شرب دنیا را در اختیار دارد. به همین علت کانادا ارتباط گسترده ای با آب دارد و مسلمانان سعی کردند با این اقدام خود منابع آبی شهر را سالم نگاه دارند.



از دیگر گروه هایی که در این حرکت شرکت داشتند می توان به تشکل های دانشجویی حاضر در کانادا و خصوصا دانشجویان مسلمان این شهر اشاره کرد که به صورت ماهانه به همراه سایر دانشجویان این شهر در برنامه های پاکیزه کردن و جمع آوری زباله از سطح شهر می پردازند. این دانشجویان در فعالیت اخیر خود بیشتر سعی کردند تا به پاکسازی خطوط ساحلی بپردازند و در این راه بیشتر بر جمع آوری زباله های کوچک تمرکز داشتند که جمع آوری انها سخت تر است.

این اقدام، تا سالها منابع تامین آب شرب شهر را تا حد زیادی نجات خواهد داد.

بعد از تلاش های این گروه، حجم قابل توجهی از ته مانده سیگار، شیشه های نوشابه و بسیار اقلام دیگر را از ساحل جمع آوری شده است. گروه های اسلامی از نتایج این حرکت و اتحاد با سایر ادیان در این تلاش خداپسنده بسیار راضی بوده و سعی دارند تا آن را ادامه دهند. مسئولان شهری نیز با استقبال فراوان از این حرکت، آنرا منجی ذخایر آب و محیط زیست تورنتو دانستند هرچند که رسانه های غربی باز هم این اقدام مهم را سانسور کردند.
برچسب ها: مسلمانان ، تورنتو ، آب ، شرب ، نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار