دبير شوراي مرکزي انجمن اسلامي دفتر تحکيم وحدت دانشگاه‌ الزهرا با بيان اينکه از هم اکنون بايد اولويت‌هاي يک انتخاب اصلح‌ براي دانشجويان تبيين شود، گفت: برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي به دور از هياهو موجب ايجاد آگاهي و اعتماد براي دانشجويان شده و آنان را به سمت انتخابي درست هدايت مي‌کند.

شريفه سلطاني دبير شوراي مرکزي انجمن اسلامي دانشگاه الزهرا(س) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره بر لزوم برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي در دانشگاه‌ها اظهار داشت: کرسي‌هاي آزاد انديشي نيازمند يک بسترسازي در دانشگاه‌ها است تا شرايط و اقتضائات براي شرکت دانشجويان در اين کرسي‌ها فراهم شود.

وي با بيان اينکه لازمه ايجاد فضاي مناسب براي برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي فضاي عقلاني و علمي است، تصريح کرد: ايجاد يک فضاي علمي مناسب در کرسي‌ها مي‌تواند فضاي تضارب آرا را به صورت منطقي در دانشگاه‌ها فراهم کند.

سلطاني کرسي‌هاي آزاد انديشي را نيازمند اعتمادسازي دانست و افزود: مسئولان بايد فضاي اعتماد سازي را در دانشگاه‌ها فراهم کنند تا دانشجويان بتوانند سوالات و شبهات خود را به راحتي مطرح کنند.

دبير شوراي مرکزي انجمن اسلامي دانشگاه الرهزا عملکرد اين دانشگاه براي ايجاد فضاي اعتماد را بسيار موفق دانست و گفت: دانشگاه الزهرا توانسته اقدامات لازم براي پيگيري مطالبات مقام معظم رهبري را در زمينه برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي انجام دهد.

وي با بيان اينکه برنامه‌هاي کرسي‌ها در اين دانشگاه محوريت زنان و نقش آنان در جامعه بوده، تصريح کرد: دانشگاه الزهرا به عنوان يک دانشگاه تک جنسيتي سعي کرده علاوه بر مسئوليت‌هاي خود در زمينه مسائل ديگر نيز فعاليت داشته باشد.

دبير شوراي مرکزي انجمن دانشگاه الزهرا برنامه کرسي آزاد انديشي را در آستانه فضاي انتخاباتي يکي از نيازهاي دانشگاه‌هاي کشور دانست و افزود: همگي مسئولان و دانشگاه‌ها بايد ترتيبي دهند تا بتوانيم آگاهي بخشي در زمينه انتخاباتي را در دانشگاه ايجاد کنيم.

وي با بيان اينکه از هم اکنون بايد اولويت‌هاي يک انتخاب اصلح‌ براي دانشجويان تبيين شود، خاطرنشان کرد: برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي به دور از تنش و هياهو موجب ايجاد آگاهي و اعتماد براي دانشجويان مي‌شود و آنان را به سمت انتخابي درست هدايت مي‌کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار