استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل جزو 10 استان برتر کشور در حوزه گردشگری و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز در پیشتازی این حوزه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر نیکزاد امروز در همایش تبیین ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی سد سبلان در مشگین‌شهر افزود: ورود بیش از هشت میلیون گردشگر به این استان تنها در نیمه اول سال نمودی از این ادعا است که اردبیل از ظرفیت‌های بی‌نظیری در صنعت پردرآمد گردشگری و توریسم برخوردار است.

وی با بیان اینکه گردشگری دومین قطب توسعه و ترقی این استان به شمار می‌رود، گفت: بعد از کشاورزی توانمندی‌های گردشگری این استان می‌تواند درآمدزا باشد و در کوتاه مدت تمام عناصر توسعه را شتابی جهنده ببخشد.

نیکزاد از شهرستان مشگین به عنوان قلب گردشگری اردبیل یاد کرد و افزود: سرعین و مشگین به عنوان قلب گردشگری استان اردبیل محسوب می‌شوند چرا که از تعدد آب‌های گرم‌، آثار متنوع طبیعی و گردشگری و همچنین منابع خدادادی و استعدادهای بی‌نظیر برخوردار هستند.

در این جلسه نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر امر اطلاع‌رسانی و معرفی قابلیت‌های گردشگری گفت: مشگین پایلوت توسعه کشاورزی و همچنین گردشگری است که امیدواریم با توجه به این ظرفیت بتوانیم توسعه حقیقی را رقم بزنیم.

یونس اسدی افزود:‌ علاوه بر آب‌های گرم و وجود آثار تاریخی متنوع در این شهرستان باید از اطراف و پایاب سدها و مناطق طبیعی آبی استفاده کرد تا بستر رونق‌افزای ورزش‌های آبی را بیش از هر زمان دیگر فراهم آورد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.