«دبير كل شوراي خاورميانه» در آمريكا بر لزوم اجراي اصلاحات در شوراي امنيت سازمان ملل متحد تاکيد کرد و گفت: اصلاحات در مجمع عمومي سازمان ملل کافي نيست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌ «تام حرب»خواستار اقدام جامعه بين المللي و سازمان ملل متحد براي حل بحران ها در منطقه خاورميانه شد و با اشاره به درخواست محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران براي اصلاحات در سازمان ملل که در سخنراني وي در نيويورک بيان شد، تاکيد کرد: همه كشورها بايد خودشان اصلاحات را آغاز كنند و از اعمال فشارهاي سياسي دست بكشند.

دبير كل شوراي خاورميانه در آمريكا، تصريح كرد: ما همواره نيازمند اصلاحات هستيم و امروز شاهد اصلاحات در مجمع عمومي هستيم، ملت ها هم خواهان اصلاحات در شوراي امنيت هستند، اما درحال حاضر پنج قدرت بزرگ در اين خصوص موضع محتاطانه اي دارند.

وي افزود: نگاه دولت آمريكا به شوراي امنيت با نگاه ملت هاي خاورميانه به اين سازمان متفاوت است و آمريكا تنها در شوراي امنيت امتياز وتو دارد.

حرب، گفت: ملت ها و كشورهاي زيادي در مجمع عمومي كرسي دارند و در طول 50 سال گذشته شاهد بوده ايم چگونه كشورهايي كه ناقض حقوق ملت هاي خودشان بوده اند، رياست اين مجمع را برعهده گرفته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار