اعطاي جايزه دفاع از حقوق بشر به نخست وزير کانادا جنايت عليه بشريت بود

فعالان حقوق بشر بر اين باورند اعطاي جايزه آزاد و دفاع از حقوق بشر به نخست وزير کانادا توسط يک مرکز صهيونيست ؛ جنايت عليه بشريت بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه پرس تي وي ؛استيون هارپر نخست وزير کانادا جايزه بهترين دولتمرد سال را از بنياد وجدان دريافت کرد. مقر اين بنياد در نيويورک است و خاخام اشنايدر آن را تاسيس کرده است. منتقدان مي گويند جايزه اي که استيون هارپر دريافت کرد محصول عزم و تلاش او براي سرپوش گذاشتن بر جنايات اسرائيل و حمايت از اين رژيم بود. نخست وزير کانادا همچنين به شکلي کورکورانه از توطئه هاي تروريستي و سياستهاي خصمانه اسرائيل عليه سوريه، ايران و هر کشور ديگري که با سلطه اسرائيل بر خاورميانه مخالف است، حمايت مي کند.

آرون دانکستر از فعالان جنبش ضد سرمايه داري تسخير در کانادا گفت:  بسيار خنده دار است که اين سازمان صهيونيستي جايزه اي در رابطه با حقوق بشر مي دهد. اساسا وجود اين سازمان مصداق آشکار نقض مفهوم واقعي حقوق بشر است. به نظر من اعطاي اين جايزه به هارپر جنايت عليه بشريت است و اساسا کار اين نهاد صهيونيستي در اعطاي چنين جايزه اي جنايت عليه بشريت است. هارپر خودش ناقض حقوق بشر است.

نخست وزير کانادا به علت خودداري از حضور در مجمع عمومي سازمان ملل متحد و در عوض حضور در مراسم اعطاي جايزه بنياد وجدان ، هدف انتقادات مخالفان سياسي خود قرار گرفته است. کارشناسان بر اين باورند اين رفتار هارپر نشان  از  خودسري و يکجانبه گرايي کانادا در عرصه بين المللي است.

آرون دانکستر گفت: هارپر اساسا فردي نژادپرست و ضد مسلمانان است که وانمود مي کند طرفدار دموکراسي است.

بنياد وجدان اعلام کرد جايزه خود را براي تعهد هارپر به آزادي، حقوق بشر و صلح مي دهد در حاليکه کارشناسان مي گويند اين سازمان حمايت نکردن نخست وزير کانادا را از چنين ارزشهاي دموکراتيک ناديده گرفته است. هارپر از تروريستها و گروههاي تبهکار مسلح در سوريه حمايت مي کند. بعلاوه او متهم است که در انتخابات کشورش تقلب کرده است. دولت هارپر همچنين سازمانهايي را که واقعا طرفدار حقوق بشر و دموکراسي هستند سرکوب مي کند.

برچسب ها: جایزه ، دفاع ، بشریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار