سمنان/

دزد گیر دكل های انتقال برق در سمنان طراحی و ساخته شد

یك كارآفرین و مبتكر سمنانی دزدگیر دكل های انتقال برق را برای اولین بار در كشور طراحی و ساخت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، 'اصغر چیتگران' افزود: سرقت یا خرابكاری تجهیزات دكل های خطوط انتقال برق، باعث سقوط آنها و اعمال خاموشی گسترده و تحمیل هزینه های تعمیر و بازسازی زیادی می شود.

وی گفت: سامانه دزدگیر دكل های انتقال برق به محض ورود افراد غیرمجاز به محوطه این دكل ها، با ارسال پیام متنی یا تصویری به مركز كنترل یا نیروی انتظامی و نیز به صدا در آوردن آژیر می تواند مانع از سرقت و یا خرابكاری دكل های انتقال شود.

سازنده دزدگیر دكل های برق در كشور افزود: این دستگاه می تواند اطلاعات مفیدی از شرایط جوی محیط دكل برای مركز كنترل ارسال كند.

این طرح توسط شركت ابتكار الكتریك قومس از شركت های مستقر در مركز رشد واحد های فناور دانشگاه سمنان است ارائه و انجام شده است.

چیتگران متذكر شد: هشدار سرقت و خرابكاری بر روی دكل های انتقال فوق توزیع و توزیع برق و دكل های مخابراتی، هشدار نشست زمین، اعلام شرایط جوی در مسیر خطوط انتقال، نظارت بر كار گروه های تعمیرات خطوط انتقال و ... از كاربردهای این دستگاه است.

وی گفت: این دستگاه در حال حاضر به صورت آزمایشی بهره برداری شده است و یك نمونه آزمایشی آن در شركت برق منطقه ای سمنان نصب شده است و پس از بهره برداری رسمی صنعتی می شود.

مبتكر سمنانی تصریح كرد: كمبود نقدینگی برای تأمین هزینه های بازاریابی و تحقیق و توسعه یكی از مشكلات موجود در تولید و تجاری سازی این طرح است كه با اجرای طرح بر روی حداقل یك خط انتقال می توان این مشكل را حل برطرف كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.