هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران در روسیه با حضور ˈسید محمد حسینیˈ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در شهر مسکو آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی ،اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ، هفته سینمای ایران دوشنبه شب با نمایش فیلم" ملک سلیمان" اثر "شهریار بحرانی" گشایش یافت.

هفته فیلم ایران با توجه به استقبال خوب از سینمای ایران در روسیه و درخواست های مکرر برای نمایش فیلم های ایرانی با تلاش وزارت فرهنگ روسیه و رایزنی فرهنگی ایران در مسکو در چارچوب هفته فرهنگی ایران برگزار می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح نمایش فیلم های ایرانی اعلام کرد: امسال روسیه میزبان فرهنگ ایران است و سال آینده هم هفته فرهنگی روسیه در ایران برگزار خواهد شد.
" سید محمد حسینی" گفت: در هفته فیلم ، "روزهای زندگی" به کارگردانی  "پرویز شیخ طادی" به نمایش در می آید که فداکاری و ایثار و از خودگذشتگی عده ای را در جریان دفاع مقدس به تصویر کشیده است.
وی افزود: اگرچه اسلام دین رحمت است و پیروان این دین و سایر ادیان دنبال نزاع نیستند ولی زمانی که دشمن حمله می کند همه باید از حیثیت خود دفاع کنند.
" رضا سجادی", سفیر ایران در روسیه نیز در مراسم هفته فیلم ایران گفت: شاید در این سالن کسی به اندازه من از برگزاری هفته فیلم ایران در روسیه خوشحال نباشد.
سفیر ایران اظهار امیدواری کرد: بتوان با زبان فرهنگ دو ملت را به یکدیگر نزدیک کنیم.
وی در پایان سخنانش از وزارت فرهنگ روسیه و رایزنی فرهنگی ایران در مسکو برای سازماندهی هفته فرهنگی و هفته فیلم ایران در روسیه تشکر و قدردانی کرد.
یک مقام وزارت فرهنگ روسیه نیز در این مراسم ایران را کشوری بزرگ و دارای فرهنگ بسیار غنی معرفی کرد که خدمات شایانی به فرهنگ و تمدن جهانی و شکوفایی آن کرده است.
وی گفت: در سالهای اخیر شاهد درخشش سینمای ایران در سطح جهانی هستیم و از اینکه بخشی از فعالیتهای سینمای ایران در مسکو به علاقمندان فرهنگ ایرانی در روسیه معرفی می شود، خرسندیم.

هفته فیلم ایران در سینمای " خودوژستونی" از سینماهای باسابقه مسکو برگزار می شود و در چارچوب آن پنج فیلم ایرانی شامل "آلزایمر" اثر "احمدرضا معتمدی " فیلم " راه آبی ابریشم"  به کارگردانی " محمدرضا بزرگ نیا " ،" اینجا بدون من"  به کارگردانی " بهرام توکلی" ،" روزهای زندگی"  به کارگردانی " پرویز شیخ طایی"  و فیلم " ملک سلیمان"  اثر " شهریار بحرانی" که به زبان روسی دوبله شده اند، به نمایش درمی آید./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.