حدود 50 پروژه مهر ماندگار تا پایان دولت دهم در کردستان مورد بهره برداری قرار می گیرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج ، استاندار کردستان گفت: اقدامات خوبی در زمینه زیر ساخت های کردستان انجام گرفته است که 49 پروژه با اعتبار حدود چهار هزار و 500 میلیارد تومان تا پایان دولت دهم تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
شهبازی، جاده سازی، احداث چند مورد سد و انتقال آب این سدها به دشت های، ساخت چندین بیمارستان در سطح استان، اجرای پروژه هایی در زمینه خدمت رسانی از جمله گازرسانی به 100 روستا، تکمیل پروژه های صنایع پتروشیمی، درمانی و آموزشی از جمله اقدامات زیر ساختی استان است که بزرودی تعدادی از آنها مورد بهره برداری خواهند رسید.
استاندار کردستان پروژه های مهم دیگر استان را شامل اجرای طرح راهسازی مریوان- سروآباد- سنندج و جاده مریوان- سقز و بزرگراه کرمانشاه- میاندوآب اعلام کرد و افزود: اجرای راه آهن تهران-همدان-سنندج است که تا پایان سال 92 به بهره برداری می رسند.
وی در ادامه اضافه کرد: در استان 7 سد ساخته شده و 11 سد نیز در دست احداث است که سد گاران تا پایان مهر ماه آبگیری خواهد شد.
شهبازی کردستان را سومین استان در سطح کشور در زمینه روستاهای برخوردار از گاز دانست و گفت: اکنون هفتصد روستای استان 75 درصد گازرسانی شده و یکصد روستا و شهر در حال گازسانی است که با تکمیل این طرح 100 درصد شهرها این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.
استاندار کردستانی همچنین در پایان اقدام دولت برای رفع بیکاری و اشتغالزایی در این استان گفت: اقدامات زیربنایی خوبی انجام شده است که تکمیل صنایع پتروشیمی، ایجاد صنایع تبدیلی غذایی، احداث دو واحد بزرگ دامداری و گاوداری و کارخانه جات لبنیات از جمله این پروژه ها است که با راه اندازی آنها در آینده برای حدود 20 هزار فرصت شغلی خواهد کرد./س

برچسب ها: پروژه ، گازرسانی ، ماندگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.