سخنگوي اقتصادی دولت در گفتگوي ويژه خبري امشب به تشريح برنامه هاي دولت به منظور تعادل و کنترل بازار ارز پرداخت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در حالي که اين روزها بازار ارز درگير نوسانات نسبتا شديدي است وزير اقتصاد امشب ميهمان برنامه گفتگوي ويژه خبري است که مشروح سخنان وی در زیر می آید.
مهمترین صحبت های سخنگوی اقتصادی دولت بدین شرح است:
*****وقتی که گفته می شود تلاطم ارزی دلایل اقتصادی نداردبه این معنا نیست که افزایش قیمت ارز بازتاب اقتصادی نداشته باشد.

****راه اندازی مرکز مبادلات ارزی موجب شفاف سازی نرخ ارز شده است.

****در بازار غیر رسمی ارز یا همان بازار مکاره تلاطمی رخ داده که این مربوط به بازار رسمی ارز نمی شود

 ***ده بانک دربازار مبادلات رسمی ارز وارد شده اند که این بانکها بازار ارزی کشور را پوشش خواهند داد.

***همچنین بانکهای جدیدی در آینده به مرکز مبادلات ارزی افزوده خواهد شد.

****در بازار مکاره  یا بازار غیر رسمی هم اکنون حتی ده درصد از حجم مبادله ارزی صورت نمی گیرد.

****نرخ سازی در  مرکز مبادله ارزی بعضی از مردم عادی و احیانا برخی افراد سود جو را به طمع می اندازد.

***** در مجموع طی یک سال و نیم گذشته نرخ ارز کشور افزایش یافته که دلیل ان جنگ اقتصادی است.

***** اتاق مبادلات ارزی به تدریج گسترش پیدا خواهد کرد ونیاز های مسافری و بقیه اقشار مردم را پوشش خواهد داد.

**** رئیس جمهور کشور را متهم می کنند که تعمدا بازار ارز را متلاطم می کند این خود باعث برهم ریختگی بیشتر بازار می شود.

*****وزیر اقتصاد درباره آخرین وضعیت 22 نفری که گفته شد در آشفته بازار ارز نقش اصلی داشته اند و اینکه آیا تحویل مراجع قانونی شده اند یا خیر پاسخ روشنی نداد.


*****ما جریانات پولی غیر متعارف را شناسایی کردیم و این روند همچنان ادامه دارد؛دولت با راه اندازی مرکز مبادلات ارز در کنترل بازار غیر رسمی ارز موفق شده است.

*****هم اکنون مرکز مبادلات ارزی روزانه 100 میلیون دلار جابجایی ارز دارد,این مرکز برای پس زدن بازار مکاره ارز جای کار زیادی دارد از جمله اهداف این مرکز رانت زدایی و حصول اطمینان از تامین بازار کالاهای اساسی است.


***نرخ های ارز در بازار مکاره قابل دوام نیست و این را بگویم مبدا فعالیت فعالان اقتصادی با نرخ های مرکز مبادلات رسمی ارز صورت می گیرد و نه با بازار مکاره ارز.

****حسینی در پاسخ به اینکه بازار مکاره چه زمانی برچیده خواهد شد؛گفت: پاسخ به این سوال سخت است چون موضوع ریشه اقتصادی ندارد، ما اتاق مبادلات ارزی را گسترش می دهیم.

***کسب منفعت دولت ؛از مرکز مبادلات رسمی ارز را به شدت تکذیب می کنم.

*****از نهاد های نظارتی بپرسید که آیا دولت از آشفته بازار نرخ ارز سود می برد یا خیر هیچ نهاد نظارتی در این خصوص صحبتی نداشته است هر کس سندی دارد ارائه کند.

****حباب ارز دیر یا زود می ترکد و بازار بورس همچنان رشد خواهد داشت.

*****یارانه ارزی صحت ندارد و دولت مصوبه ای در این خصوص ندارد.

*****ارز دانشجویان بورسیه مورد تائید وزارت علوم را با نرخ مرجع پوشش می دهیم باقی داشجویان با نرخ مبادله ای ارز دریافت خواهند کرد.

****حباب نرخ بازار مکاره ارز به زودی ازبین خواهد رفت میزان سرمایه گذاری خارجی در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد 100 رشد داشته است سرمایه گذاری مستقیم در کشور از مرز8 میلیارد دلار گذشته وچهار ،پنجم واردات از صادرات غیر نفتی تامین شده است.

****دولت به هیچ وجه موافق کاهش ارزش پول ملی نیست همچنین دولت با سیاست افزایش نرخ ارز موافق نیست وتا به امروز یک دلار بیشتر از 1226 تومان نفروخته است.

***اظهار نظرهای برخی محافل در باره کسب منفعت دولت از افزایش نرخ ارز مشکلاتی را به وجود آورده که دولت خواستار جلوگیری حقوقی ان است امروز شاخص بورس 11 درصد رشد داشته است.

****مرکز مبادلات ارز قدم به قدم در حال تکمیل است توسعه مرکز مبادلات ارز در نهایت موجب محو بازار مکاره ارز می شود دولت به دنبال کاهش نرخ ارز است.

****ارز مورد نیاز دانشجویان غیر بورسیه ای در خارج از کشور با نرخ غیر مبادله ای تامین می شود.

****ارز زائران عتبات عالیات بر اساس سهمیه های اختصاص یافته تامین شده و می شود .

******راه اندازی مرکز مبادلات رسمی ارز موجب تقویت طرف عرضه ارز در بازار شده است.

****نیاز به جیره بندی ارز نیست؛ کمبودی در این بخش نداریم

*** ارز در مرکز مبادلات رسمی ارز به صورت  نرخ شناور مدیریت شده است .

*****رسانه ها باید یاور دولت باشند، تمرکز دولت بر ورود هرچه بیشتر فعالان اقتصادی به مرکز مبادلات رسمی ارزاست.

****وزیر اقتصاد گفت: دولت به دنبال تامین منافع ملی است .

شما هموطنان عزيز مي توانيد نقطه نظرات خود در خصوص تحولات بازار ارز شامل انتقادات و پيشنهادات را از طريق سايت باشگاه خبرنگاران در انتهاي همين خبر و در بخش نظرات بيان کنيد .

گفتني است، نقطه نظرات شما ضمن اينکه در همين خبر منتشر مي شود به شکل مکتوب و در پايان برنامه در اختيار سخنگوي دولت قرار مي گيريد، ضمن اينکه پايگاه اينترنتي باشگاه خبرنگاران از درج آندسته از نظراتي که به دور از اخلاق و شئونات حرفه اي عرصه رسانه است خودداري خواهد کرد.
برچسب ها: ارز ، دلار ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹۶
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سلطانی نژاد
۱۹:۱۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
جناب وزیر
اگر این بازار مکاره است،شما چرا نرخ ارز مبادله ای را بر اساس ان تعیین میکنید.
مگر این که بگویید قیمت واقعی دلار دو برابر گذشته شده است و این یعنی فاجعه
Iran (Islamic Republic of)
جان من سانسور نکنید
۱۲:۵۰ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
در هیچ کجای دنیا به دلالان اجازه تعیین قیمت نمی دهند(دلالان غیر رسمی مانند بازار ارز ما).
خود کرده راتدبیر نیست !
وقتی خود دولت اجازه میدهد دلالان دربازار جولان دهند وقیمت پول ملی راتعیین کنند چه انتظاری از عامه مردم باید داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
اميد
۰۸:۳۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
كاهش قيمت دلارم آرزوست.....
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۲۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
بنده 30 سال اروپا زندگی کردم. لطفا بصحبت هائ اقای وزیر خوب و اساسی باید گوش کرد. مطمعن هستم قیمتها بزودی شکسته خواهد شد. با ارزو های خوب برای ایران و ایرانیها انشاء....
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۱:۱۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
آقای دکتر کسانی که نیاز به واردات ماشین آلات از خارج (چین) هستند با چه ارزی باید این کار را انجام دهند؟و فکر نمی کنید که اگر از ارز با نرخ 2 درصد کمتر از بازار باید تامین کنند ایا طرحهای اقتصادی توجیح پذیر خواهند بود؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۰۰ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
سلام

اینایی که میگن سکه رو بیارین بایین واسه دلسوزی نیست میخان خودشون بخرن

اقای وزیر تو رو خدا این دفعه با سکه کاری نداشته باشین جون من چون حبابش منفیه اگه پیشفروش کنین قاچاق میشه هاااااا
Iran (Islamic Republic of)
ام
۰۰:۴۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
با سلام وخسته نباشید به نظر من اگر همدلی ورفاقت بین مدیران ومسئولین قوا کشور قوی باشد ظرف کمتر از چند روز مسئله ارز با همفکری و همیاری بزرگان نظام حل خواهد شد یادمان باشد وقتی قوی بودید چقدر از همدیگر انتقاد خراب کننده میکردید حال این مردم شریف ایران بایستی چوب سیاست کاری بعضی از اقایان را بخورندوهر روز شاهد ضعیفتر شدن ارزش پول ملی کشورمان باشیم .واقعا اگر سیاستمدارن کشور واقتصادانان راه حلی برای جلوگیری از افزایش نرخ ارز وکالاها دارند به صورت شفاف بیان کنند واز دولت تقاضا دارم سایتی را جهت انتقال تجربیات اساتید اقتصاد وکلیه مردم وحتی روسای جمهور قبل هم قطعا می توانند در این برهه از زمان انتقال تجربیات خود را واقعا شفاف ارایه نمایند تا از این بن بست به سرعت خارج شویم انشا الله
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۰:۴۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
متاسفانه بعد از یک سال وعده و دعید دادن شما و رئیس بانک مرکزی دیگه همه مردم اعتمادشون نسبت به شما از ین رفته و روز به روز دلار بالاتر میره و الانم شایعه دلار 7000 تومنی باعث شده حتی بعضی افراد دار و ندار ناچیزشون رو بفروشن و برن دلار رگیرن و تو خونه نگه دارند. به این میگن اقتصاد بیمار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
باسلام
متاسفانه هرازچندگاهی رفتارهای حساب نشده دولت سازمان کشور رو بهم میریزه ، خاطرتون باشه چندسال پیش یکدفعه جناب رئیس جمهور تصمیم گرفتند بهره بانک ها رو کم کنند که در نتیجه پولها از بانکها بیرون اومد و نقدینگی سرگردان در بازار باعث گرانی بیسابقه از جمله چندبرابر شدن قیمت مسکن شد که نتیجه اون تصمیم تا پارسال هم ادامه داشت اما به مرور مملکت سروسامانی گرفته بود که دولت مصمم شد قیمت مسکن رو بشکنه و بورس بازی رو از مسکن بقول خودشون خارج کنند که این شد که میبینید ، درسته که یکسال است بازار مسکن راکد شده اماقیمتها پائین که نیامده هیچ بلکه هجوم پول بسمت بازار ارز و طلا و بالا رفتن نجومی قیمتها باعث بالا رفتن قیمت تمام شده مسکن هم گردیده . من خواهش میکنم چنانچه دولت محترم توانستند دوباره آرامش رو به اقتصاد و مملکت برگردانند از این پس بیشتر توجه بفرمایندتا دشمنان و گرگهائی که آماده دریدن ملت ایران عزیز هستند فرصت کمتری بیابند انشاا.....
Iran (Islamic Republic of)
حقگو
۰۰:۳۰ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
امیدوارم حداقل اینبار نظر و سئوالم تایید شود:
لطفا نگرانیهای دانشجویان از قطع ارز دانشجویی را انتقال دهید و مهمترین مساله اینکه آیا رواست بخاطر مقدار اندکی صرفه جویی ارزی، فردی از ادامه تحصیل محروم شود؟ مگر این سخن از پیامبر اسلام نیست که دانش را بجویید ولو در چین باشد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
باسلام
خاطرتون باشه چندسال پیش یکدفعه جناب رئیس جمهور تصمیم گرفتند بهره بانک ها رو کم کنند که در نتیجه پولها از بانکها بیرون اومد و نقدینگی سرگردان در بازار باعث گرانی بیسابقه از جمله چندبرابر شدن قیمت مسکن شد که نتیجه اون تصمیم تا پارسال هم ادامه داشت اما به مرور مملکت سروسامانی گرفته بود که دولت مصمم شد قیمت مسکن رو بشکنه و بورس بازی رو از مسکن بقول خودشون خارج کنند که این شد که میبینید ، درسته که یکسال است بازار مسکن راکد شده اماقیمتها پائین که نیامده هیچ بلکه هجوم پول بسمت بازار ارز و طلا و بالا رفتن نجومی قیمتها باعث بالا رفتن قیمت تمام شده مسکن هم گردیده . من خواهش میکنم چنانچه دولت محترم توانستند دوباره آرامش رو به اقتصاد و مملکت برگردانند از این پس بیشتر توجه بفرمایندتا دشمنان و گرگهائی که آماده دریدن ملت ایران عزیز هستند فرصت کمتری بیابند انشاا.....
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۰:۲۵ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
اقای وزیر راه حل فقط افتتاح بانک ارزی و بانک طلا که دولت قول بدهد پول مردم را هر زمان با نرخ ازاد بدهد تا مردم پول و طلا را در خانه نگه ندارند
Iran (Islamic Republic of)
هيئت علمي
۰۰:۲۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
سلام، لطفا از وزير اقتصاد يا رييس بانك مركزي بپرسيد كه بالاخره اعضاي هيئت علمي كه از مدتها پيش براي فرصت مطالعاتي خود برنامه ريزي كرده اند و بايد به ماموريت اداري 6 ماهه بروند براي تهيه ارز خود و خانواده به مبلغ مثلا 23000 دلار چگونه بايد اقدام كنند؟ چرا كه دانشگاه ها فقط معادل ريالي اين ارز را به نرخ دولتي محاسبه ميكنند و پرداخت ميكنند مثلا 28 ميليون تومان. خوب با اين مبلغ و با نرخ آزاد دلار 10000 دلار هم نمي توان تهيه كرد! لطفا دستور پرداخت ارز به اعضاي هيئت علمي مثل دانشجويان بورسيه داده شود يا اينكه دانشكاه ها خود ارز تهيه و در اختيار اعضا قرار دهند.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا خانزادی
۰۰:۲۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
با توجه به نوسات شدید سکه همانطور که امروز بورس کالا با محدودیت شدید شروع به کار کرد برای ارامش بازار چند روز پاشاژ افشار و سبزه میدان را که قیمت کل کشور از انجا نشات میگیرد را تعطیل کنید تا بازار به ارامش برسد.
علیرضا خانزادی
نویسنده اقتصادی در روزنامه خراسان
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۰۰:۱۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
تو رو خدا یه فکری به حال ارز دانشجویی بکنید.زحمات آنان که بورسیه نیستند چه می شود؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
جعفري
۰۰:۱۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
با سلام اقاي وزير لطفا بس كنيد اين همه دروغ چيه داستان بافي چيه؟ اعتراف كنيد افسار كار را از دست داديد و ملت هم به خود شخص شما بي اعتماد شدند من شركت توليد تجهيزات پزشكي دارم ولي متاسفانه امروز تصميم گرفتم تعطيل كنم با ٩ نفر پرسنل . هيچ كس حامي توليد نيست به فكر بنگاههاي كوچك باشيد اگر راست مي گوييد يك نفر بازرس مخفي بفرستيد با شخص من بريم تو اين ادارجات بعد شايد بفهمين درد چيه . و من پيشنهاد مي كنم اگر نميتونيد برين كنار ديگران بيان داريم افراد كاردان و .... خدايا همه ما را به راه راست هدايت بفرما امين
Germany
ح بارانی
۰۰:۱۰ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
با سلام
شیر بشه کیلوئی 4000پنیر 20000 گردو 40000کره 15000 بازم مردم با شیره جونشون میخرن خونوادشون رو تامین میکنن تا تو خجالت زن و بچشون نمونن دم نمیزنن
اونائی هم که نتونن یا خونه هاشون از هم میپاشه و بچه هاشون آواره این جامعه میشن یا با سیلی صورتشون رو سرخ میکنن اما دم نمیزنن
نگران نباشین
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۰:۰۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
آقای وزیر فکری به دانشجویان خارج که بورسیه نیستندهم بکنید، چه قدر الان داره به خانواده من فشار میاد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
سه شنبه ای که گذشت(مشاهدات شخصی بنده) :
تا ساعت 14 (تقریبا) اتحادیه قیمت را اعلام نکرده بود(رسما)
اما ساعت13 وخورده ای یکی از سایتها خبر از دلار3900 تومانی داد
با مصاحبه رئیس جمهور کم کم در حال پایین اومدن بود. که یهو 300 تومان کشید بالا. معلوم است دستهایی در کار است! یا نه؟ به قول یکی:برخی سرمایه داران حاضرند برای چند ملیون یا میلیارد کمتربیشتر مملکت زمین بخوره. شرم آوره.
از وزیر اقتصاد بپرسید مرکز مبادلات از بازار به اصطلاح آزاد تبعیت می کند یل بالعکس؟
Iran (Islamic Republic of)
نمی گم تا برام دردسر نشه
۰۰:۰۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
آقای حسینی من نامه های شمارا دارم میخوانم شما هم میخوانید ؟ ببینید چه برسر این دانشجویان آورده اید این نتیجه کار شماست بدانید خیانتی که شما به این جوانان میکنید آمریکا و اسرائیل نمی کنند ، اینها سرمایه این مملکت هستند و برای این دانشجویان وقت و هزینه و عمر گرانبهایشان گذاشته شده و شما ها به یکباره تمام تفرشان را بهم زده اید من فقط امیدوارم که کار شما کارشناسان عمدی نبوده باشد ولی اگر غیر این باشد وای بحال دینتان
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۰:۰۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
ایران نیازمند یک واحد پول موازی در کنار ریال است که بر اساس در صدی از وزن طلا باشد که اعتبار آن به راحتی از ارزش طلا کاسته نشود و ارزش آن همیشه با ارزش طلا برابر باشد
Iran (Islamic Republic of)
هيئت علمي
۰۰:۰۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
سلام، لطفا از وزير اقتصاد يا رييس بانك مركزي بپرسيد كه بالاخره اعضاي هيئت علمي كه از مدتها پيش براي فرصت مطالعاتي خود برنامه ريزي كرده اند و بايد به ماموريت اداري 6 ماهه بروند براي تهيه ارز خود و خانواده به مبلغ مثلا 23000 دلار چگونه بايد اقدام كنند؟ چرا كه دانشگاه ها فقط معادل ريالي اين ارز را به نرخ دولتي محاسبه ميكنند و پرداخت ميكنند مثلا 28 ميليون تومان. خوب با اين مبلغ و با نرخ آزاد دلار 10000 دلار هم نمي توان تهيه كرد! لطفا دستور پرداخت ارز به اعضاي هيئت علمي مثل دانشجويان بورسيه داده شود يا اينكه دانشكاه ها خود ارز تهيه و در اختيار اعضا قرار دهند.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند ايراني
۲۳:۵۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
با سلام
سؤال من از وزير اقتصاد اين است
١-بمب ارزي وعده داده شده توسط معاون اول رئيس جمهور در اسفند ماه سال ٩٠ چه شد؟ آيا اين بمب قرار بود قيمت ارز را در جهت نزول سوق دهد سا صعود؟!!! ( نگوييد كه از بمب ارزي خبر نداريد كه آن وقت در مقام وزير اقتصاد بودنتان حاي تامل خواهد بود.)
٢- آقاي احمدي نژاد در شهريور امسال دلار ٣٠٠٠ توماني را توهم خوانده بود نظر شما چيست؟
٣ به عنوان وزير اقتصاد ، وضعيت معيشتي مردم وكاستيهاي روزافزون آنها را چگونه ميتوانيد در اين يك سال باقيمانده مديريت كنيد؟
بهتر نيست به جاي توجيه مسائل اساسي معضلات كنوني را گردن بگيريد و از مردم شريف و محجوب به حياي ايران عذر خواهي كنيد و استعفا بدهيد؟!!!!!
چرا كساني كه به قول خودتان بازار ارز را بر هم ميزنند دستگير و به مراجع تحويل نمي دهيد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
دانشجوییان غیر بورسیه چه کار کنند؟؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
علی
۲۳:۵۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
جناب وزیر خداییش حقوق ما کارمندان در زمانی که نرخ دلار 900 تومن بوده برای مخارج زندگیمون کافی نبوده. الان که 3500 تومن شده فکر نکنین که اگر اونو مثلا به 3000 تومن رسوندید مشکلی رو حل کردید. نه زمانی شما موفق به حساب می آیید که نرخ دلار رو به همون 900 تومن برگردونید
Iran (Islamic Republic of)
حسن پویان
۲۳:۵۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
ما در تاریخ انقلابمون با مشکلات زیادی روبه رو شدیم و به فضل الهی همه را پشت سر گذاشته ایم. گرون شدن ارز دلیل اصلیش پخش شایعاتیه که رسانه های خارجی انجام میدن... میخوان هر طور شده دلالان رو وسوسه کنن تا این حباب ارز رو حفظ کنن... دولت صداقتشو بارها اثبات کرده دلیلی نداره دولت بخواد ارز رو گرون کنه نفعی به دولت نداره نهادهایی هستند که به دولت نظارت میکنن بدونید که اگه انحرافی در دولت مشاهده بشه که اینطور نیست مشخص میشه مطمعن باشید ارز به حالت اولیه بر میگرده و این وسط خیلی ها ضرر میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
آره همه مشکلاتو پشت سر گذاشتیم. مثلا دلار هفت تومنی مشکلمون بود که پشت سر گذاشتیمش و الان دلار سه هزاروپونصد تومنی داریم و خیلی بهمون خوش میگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
خوبیش به اینه که زود اثرات این یخ وحباب معلوم میشه!
Iran (Islamic Republic of)
آخوندزاده
۲۳:۵۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
با سلام خدمت آقای حسینی آیا لاستیک اتوبوس، کامیون و سواری جزء کالای اساسی محسوب نمیشود؟ پس کمیود آن را چه کسی پاسخگوست؟
United States of America
علی
۲۳:۵۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
جناب وزیر خداییش حقوق ما کارمندان در زمانی که نرخ دلار 900 تومن بوده برای مخارج زندگیمون کافی نبوده. الان که 3500 تومن شده فکر نکنین که اگر اونو مثلا به 3000 تومن رسوندید مشکلی رو حل کردید. نه زمانی شما موفق به حساب می آیید که نرخ دلار رو به همون 900 تومن برگردونید
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۳:۵۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
ایران نیازمند یک واحد پول موازی در کنار ریال است که بر اساس در صدی از وزن طلا باشد که اعتبار آن به راحتی از ارزش طلا کاسته نشود و ارزش آن همیشه با ارزش طلا برابر باشد
Azerbaijan
فراز امیدی
۲۳:۵۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
آیا کسانی که در حسابهای ارزی خود مثلا در بانک ملی ارز دارند میتوانند ارز خود را به بانک با قیمت غیر مرجع بفروشند.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۳:۵۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
ایران نیازمند یک واحد پول موازی در کنار ریال است که بر اساس در صدی از وزن طلا باشد که اعتبار آن به راحتی از ارزش طلا کاسته نشود و ارزش آن همیشه با ارزش طلا برابر باشد
Iran (Islamic Republic of)
حسن پویان
۲۳:۵۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
ما در تاریخ انقلابمون با مشکلات زیادی روبه رو شدیم و به فضل الهی همه را پشت سر گذاشته ایم. گرون شدن ارز دلیل اصلیش پخش شایعاتیه که رسانه های خارجی انجام میدن... میخوان هر طور شده دلالان رو وسوسه کنن تا این حباب ارز رو حفظ کنن... دولت صداقتشو بارها اثبات کرده دلیلی نداره دولت بخواد ارز رو گرون کنه نفعی به دولت نداره نهادهایی هستند که به دولت نظارت میکنن بدونید که اگه انحرافی در دولت مشاهده بشه که اینطور نیست مشخص میشه مطمعن باشید ارز به حالت اولیه بر میگرده و این وسط خیلی ها ضرر میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۳:۵۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
با سلام
یک نکته مختصر و مفید این است که ما در بسیاری از بخش ها نیازی به دلار نداریم بنده شخصا به عنوان یک فعال اقتصادی با افغانی افغانستان نیز میتوانم به دولت محترم تضمین بدهم که میتوان بسیاری از مشکلات کالاهای وارداتی را حل نمود خلاصه این که هر ارزی به دستتون میرسه به من بدین بقیش با من
افغانی روپیه یوان رینگت روبل و ...
من نه دلار میخوام نه درهم یکی به من افغانی با نرخ مرجع بده
ای که دستت میرسد کاری بکن
United States of America
دانشجو
۲۳:۵۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
مگر دانشجویان دیگر آدم نیستند...این همه درس میخونن ارز با این نرخ بالا فراهم کنند. برخی دانشجویان ترم های آخر هستند و فشار وحشتناکی روی آنهاست. لااقل برای دانشجویان آزادی که قبل از 2012 ثبت نام کردند ارز دولتی پوشش دهید چون در وسط کار هستند. دانشجویان ترم های جدید می توانند انتقال بگیرند اما دانشجویان ترم های آخر کارهایشان در کشورهای مورد نظر رو به اتمام است. این جوانان ایران هستند فرقی با دیگران ندارند که در غربت اثیر شده اند....
Iran (Islamic Republic of)
چیرانی
۲۳:۵۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
جهت کنترل و جلوگیری از آشفتگی و سوء استفاده در بازار ارز پیشنهاد ذیل به دولت و دستگاه های نظارتی ارائه می گردد:
1.دستگاههای نظارتی وارد بازار شوند و نظارت نمایند افرادی که نیاز به ارز دارند حتما از سیستم بانکی و صرافی های مجاز ارز تهیه نمایند.
2.دارندگان ارز مازاد موظف شوند ارز مازاد خود را به سیستم بانکی و یا موسسات رسمی و مجاز بفروشند.
3.تمام کسانی که در بازار رسمی و غیر رسمی ارز خریداری نموده اند مدارکی ارائه نمایند که ارز های تهیه شده از بازار را به چه منظور گرفته اند ، آیا بلیت و یا ویزا دارند ، به اندازه نیاز ارز تهیه نموده اند و یا واردکننده کالا هستند که ارز خریداری نموده اند و در صورت عدم ارائه مدارک این افراددلال و اخلالگر بازار ارز هستند
پیشنهاد می گردد با این دسته از افراد برخورد قانونی و به مقامات قضایی معرفی شوند.
Iran (Islamic Republic of)
چیرانی
۲۳:۵۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
جهت کنترل و جلوگیری از آشفتگی و سوء استفاده در بازار ارز پیشنهاد ذیل به دولت و دستگاه های نظارتی ارائه می گردد:
1.دستگاههای نظارتی وارد بازار شوند و نظارت نمایند افرادی که نیاز به ارز دارند حتما از سیستم بانکی و صرافی های مجاز ارز تهیه نمایند.
2.دارندگان ارز مازاد موظف شوند ارز مازاد خود را به سیستم بانکی و یا موسسات رسمی و مجاز بفروشند.
3.تمام کسانی که در بازار رسمی و غیر رسمی ارز خریداری نموده اند مدارکی ارائه نمایند که ارز های تهیه شده از بازار را به چه منظور گرفته اند ، آیا بلیت و یا ویزا دارند ، به اندازه نیاز ارز تهیه نموده اند و یا واردکننده کالا هستند که ارز خریداری نموده اند و در صورت عدم ارائه مدارک این افراددلال و اخلالگر بازار ارز هستند
پیشنهاد می گردد با این دسته از افراد برخورد قانونی و به مقامات قضایی معرفی شوند.
Iran (Islamic Republic of)
چیرانی
۲۳:۴۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
جهت کنترل و جلوگیری از آشفتگی و سوء استفاده در بازار ارز پیشنهاد ذیل به دولت و دستگاه های نظارتی ارائه می گردد:
1.دستگاههای نظارتی وارد بازار شوند و نظارت نمایند افرادی که نیاز به ارز دارند حتما از سیستم بانکی و صرافی های مجاز ارز تهیه نمایند.
2.دارندگان ارز مازاد موظف شوند ارز مازاد خود را به سیستم بانکی و یا موسسات رسمی و مجاز بفروشند.
3.تمام کسانی که در بازار رسمی و غیر رسمی ارز خریداری نموده اند مدارکی ارائه نمایند که ارز های تهیه شده از بازار را به چه منظور گرفته اند ، آیا بلیت و یا ویزا دارند ، به اندازه نیاز ارز تهیه نموده اند و یا واردکننده کالا هستند که ارز خریداری نموده اند و در صورت عدم ارائه مدارک این افراددلال و اخلالگر بازار ارز هستند
پیشنهاد می گردد با این دسته از افراد برخورد قانونی و به مقامات قضایی معرفی شوند.
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۰:۰۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
در ادامه صحبت های اقای چیرانی
متاسفانه مردم عام وارد بازار شدن و یک راه عملی اینست مراجع ما وارد کار شوند و یک فتوای مناسب اعلام نمایند . جالب است که یک نفر می شناسم 1000 دلار داشت 500 تاش فروخت و 500 تاش جا گذاشته و اونم از عام هست و توی عمرش دلار ندیده .خوب این آدم ولی بداند مرجع او میگوید این دلار توحج تو را ضایع میکند لله 1دقیقه هم پیش خود نگه نمیدارد
Iran (Islamic Republic of)
چیرانی
۲۳:۴۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
جهت کنترل و جلوگیری از آشفتگی و سوء استفاده در بازار ارز پیشنهاد ذیل به دولت و دستگاه های نظارتی ارائه می گردد:
1.دستگاههای نظارتی وارد بازار شوند و نظارت نمایند افرادی که نیاز به ارز دارند حتما از سیستم بانکی و صرافی های مجاز ارز تهیه نمایند.
2.دارندگان ارز مازاد موظف شوند ارز مازاد خود را به سیستم بانکی و یا موسسات رسمی و مجاز بفروشند.
3.تمام کسانی که در بازار رسمی و غیر رسمی ارز خریداری نموده اند مدارکی ارائه نمایند که ارز های تهیه شده از بازار را به چه منظور گرفته اند ، آیا بلیت و یا ویزا دارند ، به اندازه نیاز ارز تهیه نموده اند و یا واردکننده کالا هستند که ارز خریداری نموده اند و در صورت عدم ارائه مدارک این افراددلال و اخلالگر بازار ارز هستند
پیشنهاد می گردد با این دسته از افراد برخورد قانونی و به مقامات قضایی معرفی شوند.
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
با سلام
متا سفانه برخی از وارد کننده ها ی اولویت های 1 تا 5 کالاهای خود را با قیمت ارز بازار آزاد می فروشند.اگر شما بتوانید اسم شرکتهایی که این ارز را دریافت می کنند را منتشر کنید و جریمه های سنگینی را برای جلوگیری از این امر در نظر بگیرید امکان تخلف این شرکت ها کمتر می شود.
Iran (Islamic Republic of)
amir
۲۳:۴۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
سلام با افتتاح اتاق مبادلات ارزي شنيدم مسولين گفتند اگر قيمت ارز پايين نيا دحتما دستهايي در كار است كه قيمتهاپايين نيادو....
حالا انهايي كه ميگن كار دشمنه پس چرا اين دستهاي پنهان رو اشكار ومعرفي نميكنن؟!
چرا برخورد قانوني باهاشون نميشه ؟نيروهاي امنيتي وقضايي كجان؟
اگر هست كه بسم ا.. برخورد جدي وقاطع كنيداگه نه هم براي در رفتن از زير بار مسؤليته گردن ديگران انداختن و...است كه هيچ !!!
Germany
مریم
۲۳:۴۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
سلام من یک تولید کننده لباس های بافتنی هستم وکارگاه بزرگتولیدی دارم مطئسفانه با این اوضاع سرسام آور ارز کم کم این تولیدی از پا در میاید از شما وزیر اقتصاد به نظر شما آیا نخ یک محصول فرعی در این کشور است شما که دم از حمایت از تولید کننده می زنید این حمایتتون چرا شفاف سازی نمی کنید دلاری 3تومن اصلا شوخی نیست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمدعلی بلوهری
۲۳:۴۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
آقای وزیر شما که این بازار را فرعی می دانید، چطور است که در ابتدای شروع اتاق مبادلات ارزی قیمت ارز را از روی همین بازار مکاره تعیین کردید و در چند روز ابتدایی هم از همین بازار پیروی می کردید؟!
آقای وزیر قیمت 1600 الی 1700 برای اتاق مبادلات متصور بود، چگونه و از کجا 2400 را پیدا کردید؟ نحوه قیمت یابی ارز اتاق مبادلات چگونه تعیین شد؟
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
من مدير يك بيمارستان دولتي ميباشم، براي خريد لوازم بيمارستاني و جراحي و آزمايشكاهي مشل داريم و بيمارستان خودكردان است، حتي در خريد لوازم خيلي ساده افزايش شديد قيمت مواجه هستيم ، حتي بسياري از خدمات به صورت نيمه تعطيل ميباشد و به زودي تعطيل كامل خواهد شد، اعلام شده كه لوازم آزمايشكاهي جزو اولويتهاي تخصيص ارز ميباشد ولي شاهد افزايش سرسام آور اقلام مصرفي ميباشيم ، شركتهاي تامين كننده لوازم هم اعلام ميكنند كه ارز به آنها تعلق نكوفته است . خواهش ميكنم توضيح دهيد كه آيا اين شركتها ارز دريافت كرده اند يا خير، و در صورتي كه ارز دريافت كرده اند علت اين افزايش قيمت جيست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۴۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
با سلام حضور محترم وزیر اقتصاد
جناب وزیر 3 ماه پیش از طریق بانک پاسارپاد ال سی باز کردیم و پول هم از حساب همان سه ماه پیش خارج شده و الان منکر شده و دبه کردن لطفا پیگیری نمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
مطمئن هستیم که کار کار دولت است.و از این راه صندوق خود را پر میکند
Iran (Islamic Republic of)
م ج
۲۳:۴۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
جناب آقای حسینی
باسلام واحترام
لطف فرموده وصریحا در خصوص ارز دانشجوئی ،توضیح بفرمائید که تکلیف ارز دانشجویانی که باعتبار تائید وزارت علوم وفناوری مشغول تحصیل در رشته و کشورهائی که در حال تحصیل هستند وتحصیلشان نیمه کاره مانده چیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناامید
۲۳:۴۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
تا ببینیم ؟
ولی بالاخره یه جایی یه چیزایی خواهد ترکید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۴۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
لطفا پول فیزیکی را حذف نمایدو بجای آن کارت بانکی را جایگزین نماید تا معاملات شفاف گردد
India
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
از تب بگیرید تا به لرز راضی شویم نرخ بازار ازاد را بالا ببرید تا نرخ مبادله ای برای دانشحویان شیرین و گوارا باشد
ممنون از این همه لطف دلار 1226 تومن را حالا 2600 بخریم ودرس بخونیم و خوش باشیم تاسف تاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
با سلام چرا ریال انقدر بی ارزش شده در صورتیکه ما قدرت مطلق در منطقه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
شفیعی
۲۳:۴۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
سلام آقای وزیر
قیمت کالا ها برای مثال لپ تاپ بسیار بالا رفته است آیا این قیمت ها هم رانت بازی فروشندگان میباشد ؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۴۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
با سلام آقای وزیر فکر نمیکنند خرید ارز برای دانشجویان غیر بورسیه با قیمت 1%زیر قیمت بازار آزاد بیشتر به یک جوک شبیه باشد برای خانواده خرید ارز با این تفاوت هیچ دردی را دوا نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
با سلام
از آقای وزیر بپرسید در این شیوه مورد نظر ایشان، برای تامین ارز دانشجویان خارج از کشور در مقطع دکترا، خانواده ها چگونه می توااند ارز مورد نیاز را خریداری نمایند ؟
Netherlands
حسين
۲۳:۴۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
با سلام ما تو ايران درآمدمون به رياله خرجمون به دلاره
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۳:۴۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
با سلام
من به شدت مطمئنم دولت و عوامل آن در افزایش قیمت ارز عامدا دخیلند و برای خالی کردن جیب مردم این کارها را انجام می دهند
India
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
از تب بگیرید تا به لرز راضی شویم نرخ بازار ازاد را بالا ببرید تا نرخ مبادله ای برای دانشحویان شیرین و گوارا باشد
ممنون از این همه لطف دلار 1226 تومن را حالا 2600 بخریم ودرس بخونیم و خوش باشیم تاسف تاسف
Thailand
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
با سلام
عاجزانه خواهشمندیم تجهیزات کامپیوتری از قبل لپ تاپ ، مانیتور، تجهیزات شبکه و .... رو جزو ارز تبادلی کنید .بازار و شرکت های وارد کننده به حالت ورشکسته رسیده اند
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۲۳:۴۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
اقای وزیر افزایش نقدینگی از 60000 میلیارد به 380000 میلیارد توطئه غرب است یا بی کفایتی مسولین اقتصادی کشور؟

اقای وزیر به نظر شما تزریق پول بیش از توان تولیدی و صنعتی کشور غیر از تورم چه نتیجه ای می تواند داشته باشد؟

در حال حاضر واحد پول افغانستان 480 ریال ایرانی ارزش دارد. ایا شما حتی نمی توانید از متد اقتصادی افغانستان هم پیروی کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
نورالدين صدرالديني
۲۳:۴۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
با سلام. با نرخ اعلامي هر روز در مركز مبادلات ارز در خصوص كالاهاي رتبه 3 تا 8 كه نرخ آن در حدود 2500 تومان رقم مي خورد اين نرخ مبين پايه نرخ ارز شده است و خود بخود نرخ ازاد آن قطعا" هر روز بيشتر فاصله مي گيرد و اين دليلي شده است تا مردم را به اين رقم عادت دهند كه اگر به اين نرخ روزي برسد ما بايد خوشحال باشيم ولي اينطور نيست .
Iran (Islamic Republic of)
هيئت علمي
۲۳:۴۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
سلام، لطفا از وزير اقتصاد يا رييس بانك مركزي بپرسيد كه بالاخره اعضاي هيئت علمي كه از مدتها پيش براي فرصت مطالعاتي خود برنامه ريزي كرده اند و بايد به ماموريت اداري 6 ماهه بروند براي تهيه ارز خود و خانواده به مبلغ مثلا 23000 دلار چگونه بايد اقدام كنند؟ چرا كه دانشگاه ها فقط معادل ريالي اين ارز را به نرخ دولتي محاسبه ميكنند و پرداخت ميكنند مثلا 28 ميليون تومان. خوب با اين مبلغ و با نرخ آزاد دلار 10000 دلار هم نمي توان تهيه كرد! لطفا دستور پرداخت ارز به اعضاي هيئت علمي مثل دانشجويان بورسيه داده شود يا اينكه دانشكاه ها خود ارز تهيه و در اختيار اعضا قرار دهند.
Kazakhstan
حسین
۲۳:۴۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
راه کار می خواهید؟
تو رو خدا ارز مرجع رو که باعث دلال بازی خیلی ها شده قطع کنید و ارز رو با قیمت 2000 تومان تک نرخی کنید و هر ماه از قیمت آن کم کنید تا دلار دست مردم وارد بازار شود.
France
دانشجو
۲۳:۴۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
اقای وزیر فکری به دانشجویان خارج که بورسیه نیستندهم بکنید به خدا اینها هم فرزندان این مملکتند اینها را در مقابل عمل انجام شده قرار ندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
با سلام خدمت جناب وزیر
میخواستم از زحمات شبانه روزی شما و همکارانتان تشکر کنم و مطمئن هستم وضعیت معیشت مردم همانطور که تا بحال هر روز بهتر شده بعد از این هم با زحمات شما خدمتگزاران ملت بهتر از این خواهد شد. خدا عوضتان بدهد
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۳:۴۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
آقای دکتر کسانی که نیاز به واردات ماشین آلات از خارج (چین) هستند با چه ارزی باید این کار را انجام دهند؟و فکر نمی کنید که اگر از ارز با نرخ 2 درصد کمتر از بازار باید تامین کنند ایا طرحهای اقتصادی توجیح پذیر خواهند بود؟
Netherlands
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
سلام
شما خودتان وسیاستهایتان عامل بازارمکار ه هستید شفاف سازی پیشکش شفاف وصادقانه با مردم صحبت کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۳:۳۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
آقای دکتر کسانی که نیاز به واردات ماشین آلات از خارج (چین) هستند با چه ارزی باید این کار را انجام دهند؟و فکر نمی کنید که اگر از ارز با نرخ 2 درصد کمتر از بازار باید تامین کنند ایا طرحهای اقتصادی توجیح پذیر خواهند بود؟
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
آقای وزیر دفعه پیش گفتین سکه ارزون میشه و حبابیه وما پولمان را به حساب سود 24 درصدی تبدیل کردیم ولی الان سکه 3 برابر شده.
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۲۳:۳۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
دولت فقط یاد داره این و اون رو مقصر بدونه توی گرونی دلار . میگه یا عوامل خارجی مقصرند یا عوامل داخلی پس نقش بانک مرکزی ودولت این وسط چیه؟ چرا دولت نمیاد به قیمت همین دو هزارتومن دلار رو از طریق بانکها در دسترس همه قرار بده ، ما اصلا به همینم راضی ایم بابا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۳۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
با عرض سلام وخسته نباشید خدمت وزیر محترم اقتصاد.
من صحبتم را با چند سئوال مطرح میکنم.
آیا رسیدن قیمت دلار به 3550 تومان فاجعه نیست؟
آیا رسیدن قیمت هر گرم طلا به 124000 تومان فاجعه نیست؟
آیا اقزایش 100%قیمت ملک به نسبت پارسال فاجعه نیست؟
آیا افزایش 100%اجاره بها ملک به نسبت سال گذشته فاجعه نیست؟
آیا افزایش قیمت:
گوشت،مرغ،برنج،نان،چای،قند،شکر و دیگر مایحتاج زندگی فاجعه نیست؟
آقای وزیر پیشنهاد شما به کسی که ماهی 500000 تومان درآمد دارد و ماهی 400000 تومان اجاره خانه میدهد چیست؟
United States of America
محمدعلی بلوهری
۲۳:۳۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
آقای وزیر شما که این بازار را فرعی می دانید، چطور است که در ابتدای شروع اتاق مبادلات ارزی قیمت ارز را از روی همین بازار مکاره تعیین کردید و در چند روز ابتدایی هم از همین بازار پیروی می کردید؟!
آقای وزیر قیمت 1600 الی 1700 برای اتاق مبادلات متصور بود، چگونه و از کجا 2400 را پیدا کردید؟ نحوه قیمت یابی ارز اتاق مبادلات چگونه تعیین شد؟
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۳:۳۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
آقای دکتر کسانی که نیاز به واردات ماشین آلات از خارج (چین) هستند با چه ارزی باید این کار را انجام دهند؟و فکر نمی کنید که اگر از ارز با نرخ 2 درصد کمتر از بازار باید تامین کنند ایا طرحهای اقتصادی توجیح پذیر خواهند بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۳:۳۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
اقای وزیر راه حل فقط افتتاح بانک ارزی و بانک طلا که دولت قول بدهد پول مردم را هر زمان با نرخ ازاد بدهد تا مردم پول و طلا را در خانه نگه ندارند
France
مهرداد
۲۳:۳۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
یک سوال جدی مابالتفاوت مرکز مبادلات ارزی تا 1226 کجا میره؟ تو جیب مردم که نمیره میره تو جیب دولت؟
India
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
ایا این انصاف است که دانشجویان غیر بورسیه را در مقابل عمل انجام شده بگذارید و در نیمه راه هزینه هایشان را دو برابر کنید گناه دانشحو چیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۳۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
یک راه ساده برای کاهش نرخ ارز بر مبنای بازار است اگر روزی چند ملیون فقت با غیمت کاهشی و تدریجی ولی به سورت روزانه و مستند در 50 نوغته بازار ارزه سورت گیرد . یک اشتباه بزرگ اتاغ مبادلات پیروی از قیمت بازار بود اگر بازار مکاره است نباید اغتساد مملکت را به آن گره میزدید و سایه به سایه آن افزایش قیمت میدادید که باعث شد قیمت دلار بی زابته افزایش داد چون به تور تبیعی بازار فکر میکرد اقتصاد مملکت به آن وابسته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
2 درصد زیر بازار یعنی اولویت با بازاره و شما هم با افزایش نرخ سود می برید. فقط نقش شما در نرخ گذاری چیه؟ آیا دولت و یا همین اتاق مبادلات میتونه نرخ فرد روتعیین کنه
Canada
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
اقاي وزير اكر قيمت نرخ بازارحبابي است و غير رسمي جرا نرخ اتاق معاملات ارزي 2درصد زير همين بازار حبابي است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
با سلام
از آقای وزیر بپرسید در این شیوه مورد نظر ایشان، برای تامین ارز دانشجویان خارج از کشور در مقطع دکترا، خانواده ها چگونه می توااند ارز مورد نیاز را خریداری نمایند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
سلام
دانشجویان داخل کشور برای شرکت در ازمونهای خارجی با چنین هزینه های بالایی دچار مشکل هستند. شما چه راه حلی جلوپای ما میگدارید؟ ایا بهتر نیست دانشجویان و تامین ارز این گروه را جز اولویت ارزی قرار دهید.
Iran (Islamic Republic of)
مهردادهر
۲۳:۳۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
باسلام آیا در مرکز مبادلات ارزی برنامهای برای عرضه مستقیم ارز به صورت فیزکی دارید؟
France
علیرضا
۲۳:۴۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
مبادلات ارزی همش فیزیکیه
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی بلوهری
۲۳:۳۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
آقای وزیر شما که این بازار را فرعی می دانید، چطور است که در ابتدای شروع اتاق مبادلات ارزی قیمت ارز را از روی همین بازار مکاره تعیین کردید و در چند روز ابتدایی هم از همین بازار پیروی می کردید؟!
آقای وزیر قیمت 1600 الی 1700 برای اتاق مبادلات متصور بود، چگونه و از کجا 2400 را پیدا کردید؟ نحوه قیمت یابی ارز اتاق مبادلات چگونه تعیین شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
سلام
دانشجویان داخل کشور برای شرکت در ازمونهای خارجی با چنین هزینه های بالایی دچار مشکل هستند. شما چه راه حلی جلوپای ما میگدارید؟ ایا بهتر نیست دانشجویان و تامین ارز این گروه را جز اولویت ارزی قرار دهید.
Iran (Islamic Republic of)
سجاد بهروزی
۲۳:۳۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
با سلام
چرا نرخ ارز در اتاق مبادلات ارزی بر مبنای همان بازاره مکاره تعیین می شود ۲٪
و همچنین نرخ ارزی که در این اتاق عرضه می شود مثال ۲۶۰۰
به نظر شما نرخ واقعی ارز این است آیا فکر نمی کنید همین نرخ باعث گرانی می باشد
و افراد و شرکتهای که از این اتاق ارز دریافت می کنند چون کنترلی بالا سر ندارند
کالا یا خدماتی را وارد کردند که بر مبنای همان نرخ بازار مکاره به فروش می رسانند رانت دیگر
به نظرمن دلار در بازار ایران باید بصورت ۳_۴ نرخ و بر اساس اولویتهای ممکن باشد
مثال اولویتهای۱و۲ 1200 اولویتهای ۳و۴ ۱۵۰۰ و .....
البته در این طرح تعیین مرزهای میان اولویتها خیلی مهم و باید از طریق بانک مرکزی همان ابتدا صورت گیرد
با این کار تمامی اولیتها بر اساس مصرف اقشار جامعه قیمت گزاری خواهد شد
مثلاً واردات خودرو با اولویت بالا برای افراد ثروتمند و واردات دارو و مواد اولیه مورد نیاز عمومی با نرخ پایین برای تمامی سطوح و اقشار پایین جامعه
استفاده از بخش خصوصی مورد اعتماد نیز راهکاری مناسب برای فرار از تحریمهای مراجع دولتی است
باشد تلفیقی از این راهکارها کمکی باشد بر این ایران بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۳۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
جناب آفای وزیر
مشکل اساسی بازار ارز بدلیل عدم کارایی ارز ارایه شده در اتاق مبادلات به واردکنندگان است بطوریکه تا کنون یک یورو هم از این ارزهای فروخته شده را بانکهای عامل بدلیل تحریمها نتوانستند به حساب مقصد حواله کنند ویا حداقل 4%کارمزد دریافت کنند این موضوع را هم از بانک مرکزی استعلام فرمایید
در نتیجه واردکننده جهت انجام تعهدات به سمت بازار مکاره مراجعه نموده و باعث افزایش نرخ ها می شود پیشنهاد میشود جهت کنترل بازار بفکر انتقال ارز های فروخته شده در بازار مبادلات باشید و گرنه طرح شکست خواهد خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
با سلام
از آقای وزیر بپرسید در این شیوه مورد نظر ایشان، برای تامین ارز دانشجویان خارج از کشور در مقطع دکترا، خانواده ها چگونه می توااند ارز مورد نیاز را خریداری نمایند ؟
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۲۳:۳۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
سلام به اقای وزیر بگویید که وقتی دهک برای دادن دلار به بازار تعیین می شود هیچ اثری در بازار ندارد واینکه بعضی وارد کنندهگان اجناس خود را نسیه از خارج اوردهاند که این افراد نمی توانند وارد بازار مبادلات ارزی بشوند که این افراد از بازار ازاد ارز تهیه میکنند واین بر بازار اثر زیادی دارد که اتاق مبادلات نمی تواند بر ان اثر بگذارد با تشکر جوابی به ای تقاضا بدهید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۳۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
پسر خالم خواست بره کربلا ،
گفتن ارز نداریم بهت بدیم.
این ارزه زیارتی چیه پس ؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۳:۳۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
باسلام
در شرایط حال حاضر که جنگ اقتصادی درگیر است بازار واسطه ای ارز را که همان دلال ها و صرافی ها هستند تا زمان مناسب به هر صورت ممکن تعطیل کنید و کار ارز فقط از کانال دولت و بانک ها هدایت شود
Kazakhstan
حسین
۲۳:۳۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
من برای ارایه کنفرانس بین المللی و تهیه ارز لازم چندین بار به بانک ملی شعبه مرکزی اهواز مراجعه کردم اما هر بار با وجود مستندات از ارایه ارز خودداری کردند و رییس بخش ارزی فرمودند که ارز نداریم و اگر کسی دلار خود را به ما بفروشد ما به شما دلار خواهیم فروخت. این با ادعای آقای وزیر که ارز لازم بدون دغدغه از بانک ها قابل تهیه است ناتفات دارد.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۳۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
اگر دولت سودی نداره ، پس 14% از فروش نفت که تو اتاق مبادلات فروش میره ، تو جیبه کی میره ؟
ارز 2672 تومنی ؟
Malaysia
روزبه
۲۳:۳۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
با سلام و احترام

بنده دانشجوی سال آخر کارشناسی ارشد هستم ، لطفا در زمینه ارز دانشجویی به ما دانشجویان مشغول به تحصیل کمک کنید . با تشکر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی
۲۳:۳۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
سلام به آقای وزیر بگویید شما که نمیتونید 22 نفر رو مدیریت کنید چطوری می خواستید دنیا رو مدیریت کنید
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۳:۳۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
با سلام خدمت آقای وزیر
لطفا بپرسید یک دست فروش کنار خیابان به سرعت توسط شهرداری بساتش جمع می شه و می برنش حالا شما نمی توانید این دلالان ارزی در فردوسی و استانبول و ... را واقعا باحاشون جدی برخورد کنید این منطقی آقای وزیر خودتون نظر بدید اینا داران چه می کنند با این اقتصاد ما.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۳۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
مگر این کشور چقدر دانشجو دارد که دولت نه تنها ارز مرجع را قطع کرده بلکه با نرخ مبادلات هم نمی شود ارز تهیه کرد.متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۳:۳۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
با سلام
فقط يه چيزبگم ديروزتوشيرازچنتاتوريست ازبازار دلارفروشي ازما ميخنديدن.واقعامتاثر شدم من كه رهگذربودم.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۳۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
آقای وزیر سلام
من تازه از خدمت برگشتم و با هزار بدبختی یک واحد تولیدی رو راه اندازی کردم اما با این وضع واقعا نمیتونم ادامه بدم و الآن کارم به حالت تعلیق درآمده
شما را به خدا فکری بکنید و این رو هم میدونم که شما و همکارانتون صادقانه کار میکنید اجرتون با امام حسین انشاالله بینی دشمنان را به خاک می مالیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
چرا با دلالان ارز که در منطقه سبزه میدان بازار و چهارراه استانبول فعالیت می کنند و در بی ثباتی بازار ارز نقش دارند برخورد نمی شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
آقاي وزير پيشنهاد ميشود ارزايران را در برابر درهم امارت بر اساس فرمولي به ثبات برسانيد يعني بك عدد ثابت طي ساليان مثال قيمت ثابت يك درهم امارات برابر پانصد تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۱
از اقای وزریر بپرسید چرا ارز رادولت 2650 تومان اعلام شد ایا این بدان معنی نیست کهکاهش پولملی
۱۲۳
آخرین اخبار