رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران گفت: اتفاقاتی که در انتخابات هیئت فوتبال استان فارس رخ داد، دقیقاً همان اتفاقاتی بود که در انتخابات فدراسیون فوتبال پيش امد.

داریوش مصطفوی در  گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اتفاقاتی که در انتخابات هیئت فوتبال استان فارس شاهد بودیم، دقیقاً همان اتفاقاتی بود که در انتخابات فدراسیون فوتبال رخ داده بود تاآنها با لابی کردن، به آن چیزی که مورد نظرشان بود و اهداف ثانویه آنها را تأمین می کرد، برسند انتخاباتی که در هیئت فوتبال استان فارس انجام شد، هم از نظر افرادی که رأی دادند و هم از نظر افرادی که کاندید شده بودند یک تخلف بزرگ بود.

وقتي رئيس فدراسيون به اين شيوه انتخاب مي شود هيئت ها اينگونه مي شود

وی افزود: آیت اللهی به عنوان نايب رئیس اول فدراسیون فوتبال، فوتبالی نیست او کارمند سازمان تربیت بدنی بوده و سابقه فوتبالی ندارد اما با سیستمی که این روزها برای انتخاب شدن و انتخاب کردن مطرح است به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان فارس انتخاب می شود، فوتبالی که رئیس فدراسیونش به آن شیوه انتخاب شود، رئیس هیئت فوتبالش هم به این گونه انتخاب می شود.

اين آدمها دست به سينه فدراسيون هستند

او در ادامه گفت: فدراسیون فوتبال کاری کرده که مردم از فوتبال خسته و زده شده اند و از این رشته دوری می کنند در این شرایط چه انتظاری دارید که انتخابات هیئت ها به شکل منظم و قانونی برگزار شود؟ همین آدم هایی که رئیس هیئت می شوند، رئیس فدراسیون را انتخاب کرده اند پس برای اینکه فدراسیون فوتبال پا برجا باشد باید چنین انتخاباتی صورت گیرد تا فردی که انتخاب می شود دست به سینه اهداف ثانویه فدراسیون باشد.

کانديداها بايد به مجمع شکايت کنند

رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان اظهار داشت: هر یک از کاندیداهایی که در انتخابات هیئت فوتبال استان فارس شرکت کرده و انتخاب نشده اند باید به مجمع فدراسیون فوتبال شکایت کنند که مجمع فدراسیون و هیئت رئیسه هم ساخته دست همین آدم ها است که به این شکل برای هیئت ها انتخاب می شوند.

فوتبالي که اين مربي گرانقيميت را مي آورد از اين بهتر نمي شود

وی افزود: فوتبالی که یک مربی گران قیمت را می آورد و فدراسیونی ها هم پشت سر او قرار می گیرند بهتر از این نمی شود خود کی روش در دنیا یک آنالیزور ساده است اما آقایان او را تافته جدا بافته می دانند و فوتبالی که اینگونه عمل می کند بهتر از این نخواهد شد.

کفاشيان بايد از مردم عذر خواهي مي کرد

او در ادامه گفت: در طول تاریخ ورزش و فوتبال این مملکت، هیچگاه بازیکن تیم ملی به خاطر اینکه بد بازی کرده از مردم عذرخواهی نکرده است، بازیکن نباید هم عذرخواهی کند چون همه می دانند که بازیکنان روز خوب و بد دارند پس دلیلی ندارد که عذرخواهی کنند اما به خاطر باخت مقابل لبنان عذرخواهی اصلی را باید کفاشیان، آیت اللهی و نبی می کردند و بعد از این کی روش باید از ملت ایران عذرخواهی می کردند.

سر مربي ما فقط دنبال دو رگه ها است

وی افزود: متأسفانه سرمربی تیم ملی ما به جای دیدن بازی های لیگ برتر و لیگ دسته یک برای انتخاب بهترین ها جهت حضور در تیم ملی، همیشه یک بلیت مسافرت دستش است تا در دورترین نقاط دنیا بگردد و یک بازیکن دو رگه برای تیم ملی پیدا کند در صورتی که در لیگ برتر و لیگ دسته اول ما بازیکنان بسیار خوبی وجود دارند.

بازي هاي حساس را يا باختيم يا مساوي کرديم

او ادامه داد: متأسفانه همانطور که فدراسیون فوتبال ما غریب پسند بود و کی روش را برای هدایت تیم ملی کشورمان انتخاب کرد، کی روش هم غریب پسند است و به جای انتخاب بهترین و آماده ترین بازیکنان لیگ ایران، دور دنیا می گردد تا بازیکنان دو رگه را پیدا کند و به تیم ملی بیاورد کی روش با همین روش اشتباه، تا به امروز تمام بازی های اصلی تیم ملی را باخته یا مساوی کرده است.

انتخابات هيئت فوتبال فارس باطل است

مصطفوی گفت: انتخابات هیئت فوتبال استان فارس برابر با اساسنامه فدراسیون فوتبال باید باطل شود اگر 50 سال دیگر هم در استان فارس انتخاب باشد، سیستم جوری چیده می شود که آیت اللهی انتخاب شود چون خودش مبتکر چنین شیوه ای در برگزاری انتخابات است متأسفانه به چنین مسائلی اصلاً رسیدگی نمی شود در صورتی که برابر با اساسنامه فدراسیون باید انتخابات هیئت فوتبال استان فارس باطل شود./با

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار