فرمانده مرزباني خوزستان با بيان اين كه اكنون براي انسداد مرزها در نوار مرزي خوزستان ايجاد دايك‌هاي مرزي، احداث خاكريز و كانال در حال انجام است، گفت: بنا است كه خوزستان نيز در مرزباني مانند شرق كشور از تجهيزات مانيتورينگ استفاده كند و مرزها با استفاده از فناوري روز رصد شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛سردار حميد هداوند در جمع خبرنگاران درباره لزوم انسداد مرزها اظهار كرد: انسداد مرزها با استفاده از امكانات اپيتكي و الكترونيكي انجام مي‌شود و بسياري از برخوردهاي نيروهاي مرزباني با موارد قاچاق با استفاده از اين تجهيزات بسيار راحت‌تر و دقيق‌تر انجام مي‌شود.

وي گفت: استفاده از تجهيزات و امكانات الكترونيكي و اپتيكي براي انسداد مرزها و در جهت حفاظت از نيرو و توان انساني مجموعه خود بسيار ضروري است و تا جايي كه امكان دارد بايد از نيروي انساني حفاظت كرد.
 
هداوند افزود: نيروهاي مرزباني در تأمين امنيت داد و ستد در بازارچه‌هاي مرزي نقش مهمي ايفا مي‌كنند. در طول مدت استقرار كامل مرزباني مورد خاص امنيتي و تهديد مرز مشاهده و گزارش نشده است و نيروهاي ما توانستند در مرزهاي خاكي و آبي و دريايي اقدامات بسيار خوبي انجام دهند.

فرمانده مرزباني خوزستان بيان كرد: همچنين با توجه به اين‌كه شركت‌هاي بسيار بزرگ نفتي در طول نوار مرزي خوزستان مشغول حفاري هستند، تامين امنيت اين شركت‌ها ضروري است.

هداوند افزود: در شرق كشور توان ناجا، مرزباني و دولت به جايي رسيده كه انسداد مرزها بيش از 95 درصد انجام شده به طوري‌كه اكنون قاچاق مواد مخدر به سمت دريا كشيده شده و از طريق درياي عمان به خليج‌فارس و آب‌هاي خوزستان تغيير مسير داده است. بر همين اساس فرمانده ناجا بر تقويت يگان‌هاي دريايي تأكيد كرده است.

فرمانده مرزباني خوزستان با بيان اين‌كه طول نوار مرزي آبي و خاكي استان 650 كيلومتر است، اظهار داشت: به مناسبت هفته ناجا، مرزباني استان در اقدامي نوآورانه طول نوار مرزي خوزستان را براي بازديد عموم شبيه‌سازي كرده است.

 

هداوند با اشاره به آشنايي با اقدامات مرزباني و ضرورت امنيت مرزها در بازديد از نمايشگاه طول نوار مرزي خوزستان، گفت: اين نمايشگاه تا پايان هفته ناجا در محل فرماندهي مرزباني خوزستان برپا است. /ع


برچسب ها: تقویت ، یگان ، دریایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.