مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: همزمان با آغاز فصل بازگیری، عملیات گشت و کنترل در مناطق مختلف استان به منظور مقابله با صیادان پرندگان شکاری در قالب 11 یگان آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،احمدرضا لاهیجان‌زاده اظهار داشت: این یگان‌ها در قالب 10 یگان عملیاتی و یک یگان مدیریتی، پشتیبانی فعالیت می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به آمادگی نیروهای یگان حفاظت در سال جاری برای مقابله با این شکارچیان در این فصل از سال با کمترین آسیب به پرندگان شکاری نادر و کمترین تخلفات شکار و صید و قاچاق آنها مواجه باشیم.

لاهیجان‌زاده درباره اقدامات این اداره در سال گذشته برای مقابله با صیادان غیرمجاز گفت: در سال 90 در فصل بازگیری 153 رشته تور پرنده‌گیری کشف و ضبط و 114 باب کوخه تخریب شد. همچنین 38 بهله سنقر، 11 بهله سارگپه، پنج بهله دلیجه، دو قطعه هوبره، سه قطعه باقرقره و 129 قطعه کبوتر و قمری از متخلفان کشف و رهاسازی شد.

 «بازگیری» به فصلی گفته می‌شود که عده‌ای در این زمان با حضور در مناطق طبیعی اقدام به زنده‌گیری پرندگان شکاری مانند شاهین و بالابان می‌کنند. فصل بازگیری معمولا دو ماه اول پاییز است. در این فصل شکارچیان و متخلفان با استفاده از روش‌های «کوخه‌نشینی» و «شناط» اقدام به زنده‌گیری پرندگان شکاری می‌کنند. بهله، واحد شمارش پرندگان شکاری است./ع
برچسب ها: یگان ، مقابله ، صیادان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.