"هنري کيسينجر" وزير امورخارجه اسبق آمريکا به شدت از ميت رامني و باراک اوباما ، نامزدهاي انتخابات رياست جمهور امسال اين کشور از دو حزب جمهوريخواه و دموکرات انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني سي سي تي وي ،  کيسينجر به شدت از دو نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريکا به علت مواضعشان درباره چين انتقاد کرد. وي گفته است رامني و اوباما ، رئيس جمهور کنوني آمريکا، در فعاليتهاي انتخاباتي خود در مواضعشان درباره چين در جهت خواست افکار عمومي آمريکا حرکت مي کنند. هفته گذشته اوباما و رامني تاکيد کردند مواضع شديدي درباره به اصطلاح اقدامات چين در نقض قوانين تجارت اتخاذ خواهند کرد که غالبا يکي از علل اصلي از بين رفتن فرصتهاي شغلي در آمريکاعنوان مي شود. کسينيجر که معمار تعامل آمريکا با چين در چهل سال پيش به شمار مي رود از لحن و کلام نامزدهاي انتخابات امسال آمريکا درباره چين انتقاد کرد.
کيسينجر در نشست علمي راديو سراسري آمريکا گفت:« اگر بين آمريکا و چين مناقشه اي بروز کند ، اين امر براي هر دو کشور فاجعه بار خواهد بود. در چنين تقابلي ، هيچ طرف پيروزي براي بازي وجود نخواهد داشت و هيچ پيروزي در کار نخواهد بود. دو طرف بايد صبور باشند و تلاش کنند با هم به تعامل بپردازند. البته فشارهاي داخلي در هر دو کشور بر اختلافهاي چين و آمريکا و نه ائتلاف آنها تاکيد دارد. هر دو نامزد انتخابات آمريکا از زباني درباره چين استفاده مي کنند که به نظر من به شدت نکوهيده است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار