شعار ششمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال :

سواد ديجيتالی،‌ مصونيت فرهنگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت مدیریت فضای مجازی برای ارتقا فرهنگ ایران اسلامی ، شعار این دوره از نمایشگاه را "سواد دیجیتال ، معصونیت فرهنگی " اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه ی ششمین جشواره رسانه های دیجیتال هدف از برگزاری این چنین نمایشگاه هایی را نوعی فرهنگسازی دانست تا خانواده‌ها بيشتر به اهميت رسانه های دیجیتال و تحولات اين حوزه پی ببرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد برتری رسانه دیجیتال در مقابل سایر رسانه ها اظهار داشت : برتری رسانه‌های ديجيتال به دليل سرعت، قابل دسترس بودن، تعامل‌پذيری و يك سويه نبودن آن است كه اين موارد سبب می‌شود كه جاذبه‌های بسياری ايجاد كند، بنابراين در اين حوزه لازم است كه كارهای جدی‌تری انجام شود و بايد در ارتقاء كيفيت محصولات تلاش كنيم.

همچنین وی به تلاش شرکت های خصوصی در ارتقا سطح فرهنگ دیجیتال در بین مردم اشا ره کرد و گفت تا کنون دولت در یاری رسانی به این گونه شرکت ها بسیار تلاش کرده ولی موانعی بر سر راه آنها وجود دارد که ما به آنها واقفیم و در سدد برطرف کردن آنها هستیم.

وی در ادامه گفت : اعتقادمان بر اين است كه هر انداره سواد رسانه‌ای بيشتر باشد، افراد قدرت تحليل بيشتری خواهند داشت و می‌توانند بهترين‌ها را انتخاب كنند.

سید محمد حسینی در ادامه به اهمیت مدیریت فضای مجازی پرداخت و گفت : اگر فضای مجازی به خوبی مديريت نشود، اين فضا ما را مديريت خواهد كرد، بنابراين نياز است كه دست به دست هم بدهيم تا از اين فضا به خوبی بهره مند شويم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت : 119 پایگاه اینترنتی و رسانه های برخط در این دوره از نمایشگاه حضور دارند و همچنین قرار است 300 نشست در این دور از نمایشگاه برگزار شود و در بخش هنرهای دیجیتال نمایشگاه شاهد دست آوری هایی هستیم که برای نخستین بار طراحی شده اند که از جمله ی آنها می توان به بزرگ‌ترين ديوار هوشمند ديجيتال،‌ فرش هوشمند اشاره كرد.

وی در انتها خاطر نشان کرد که به غیر از برگزاری این نمایشگاه شاهد برگزاری 38 نمايشگاه رسانه‌های ديجيتال در مراكز استان و شهرستان هستيم كه خوشبختانه مورد استقبال عموم قرار گرفته است./ط


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار