بررسی بحران بدهی منطقه یورو در کانون رایزنی های امشب سران سه دولت فرانسه، ایتالیا و اسپانیا قرار دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کانال اول تلویزیون آلمان ؛ «آ.اِر.دِ» قرار است در این دیدار سه جانبه که عصرگاه جمعه در مالتا در حاشیه نشستی موسوم به «سران دریای مدیترانه» برگزار شود، طرفین در خصوص مسائل مهم مربوط به بحران یورو به تبادل نظر بپردازند.

این گزارش اضافه کرد: شرکت کنندگان سران نشست مدیترانه در مالتا نمایندگانی از سه کشور آفریقایی تونس، الجزایر و لیبی اند که در این مدت به شدت تحت تاثیر تحولات سیاسی بوده اند.

پتر دالهایمر، خبرنگار این شبکه در رم در پاسخ به این سئوال که دستور کار نشست امروز سران مالتا چه خواهد بود، اظهار داشت: این نشست با هدف تقویت مناسبات متعدد اقتصادی جنوب اروپا با کشورهای شمال آفریقا بویژه در حوزه های تامین انرژی شامل نفت و گاز برگزار می شود؛ ضمن آنکه در حال حاضر مشکلات بزرگ مشترکی نیز بخصوص از منظر هجوم پناهجویان آفریقایی که همه ساله به میزان دهها هزار نفر از آنها از طریق دریای مدیترانه راهی اروپا می شوند، بوجود آمده که این اقدام پیوسته با از بین رفتن جان چندین هزار نفر از آنها همراه است. گوینده آ.اِر.دِ در سئوالی دیگر پرسید: با توجه به آنکه طبق برنامه قرار است در حاشیه این نشست، دیدار سه جانبه روسای دولت های فرانسه، ایتالیا و اسپانیا نیز برگزار شود، انتظار شما از نتیجه این دیدار چیست؟

دالهایمر در پاسخ گفت: بی شک در این دوران، بحث و تبادل نظر در خصوص بحران بدهی ها ادامه خواهد یافت. وی با اشاره به مشکلات مالی که هم اکنون فرانسه با آن دست به گریبان است، افزود: بحث و گفتگو در مورد نوع پذیرش برنامه چتر نجات مالی یورو از سوی دولت ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا، ظرف روزهای آتی نیز از جمله مواردی است که قرار است در نشست مالتا بررسی شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار