92 درصد منطقه حیات وحش میانکاله در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران به مسافرت بیش از 22 میلیون مسافر در تابستان امسال به مازندران اشاره کرد و گفت: به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های مناسب در استان، این تعداد مسافر به جز تولید زباله و ترافیک سنگین خودرو، ره آورد دیگری برای مازندران ندارند.

فرزانه افزود: اگر می خواهیم در بخش گردشگری، به منافع مالی دست پیدا کنیم، راه اصلی آن زمینه سازی برای جذب گردشگران خارجی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در شرایط فعلی، گردشگری ایران بیش از آنکه ارز آوری داشته باشد ارزبری دارند و به مفهوم دقیق به جای ورود گردشگر خارجی، مردم ایران به کشورهای دیگر دنیا سفر می کنند.

فرزانه افزود: تداوم این شرایط، تهدیدی جدی برای گردشگری ایران است که باید برای رفع آن و بهره مندی صحیح از امکانات گردشگری ایران برنامه ریزی کرد.

وی از روند فعلی اجرای طرح های سالم سازی سواحل دریا انتقاد کرد و گفت: با بودجه های اندک فعلی و طولانی بودن سواحل مازندران، ایمن سازی ساحل و جلوگیری از به خطر افتادن جان مسافران به طور کامل امکان پذیر نیست.

به گفته او متاسفانه مشکل اصلی سازمان گردشگری برای ایفا کردن نقشی موثر در حل معضل بیکاری، سخت گیری در واگذاری اماکن تاریخی و باستانی است که به دلیل وجود قوانین موجود، نمی توانیم تمام نقاط مورد توجه گردشگران را در اختیار افراد سرمایه گذار قرار دهیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.