معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تحت پوشش قرار گرفتن 670 گروه نمایشی در طرح استقرار گروه های تئاتری در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حمید شاه آبادی گفت: این طرح با هدف حمایت از گروه های فعال در این عرصه تدوین شده و از فردا در کشور ابلاغ خواهد شد.
وی ادامه داد: در این طرح گروه های تئاتری در سه سطح الف، ب و ج تقسیم بندی شده و بر این اساس از حمایت های مادی و معنوی بهره مند می شوند.
وی تصریح کرد: بر اساس این آیین نامه مجوزهای موقت گروه ها به صورت دائمی شده و اعتباری دائمی نیز برای فعالیت آنها در نظر گرفته می شود تا بتوانند برنامه ای سالانه ارایه کنند.
شاه آبادی خاطر نشان کرد: تا پایان دولت دهم و با اجرای این طرح پایه های حرکتی گروه های تئاتر در کشور مستحکمتر شده تا زمینه فعالیت تخصصی تر آنها نیز فراهم شود.
شاه آبادی در بخش دیگر سخنان خود به جایگاه ویژه استان قم در تئاتر اشاره کرد و گفت: قم باید داعیه دار گونه های مختلف تئاتر در عرصه های هنر دینی و دفاع مقدس باشد.
وی قم را خاستگاه هنر دینی و تئاتر آیینی دانست و گفت: این هنر در قم از پشتوانه عمیق فکری برخوردار است بنابراین هنرمندان باید ماموریت فرااستانی برای خود قائل شوند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.