با بومی کردن مولدین میگوی وانامی ،یک گام در جهت قطع وابستگی برای تامین میگوی وانامی در کشور برداشته شد.

به گزار ش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان ؛ مدیر کل شیلات استان گلستان با اعلام این خبر گفت : با تلاش محققان و کارشناسان شیلات استان موفق به تولید مولدین بومی در استان شدیم که پاک و عاری از هر گونه بیماری هستند .

علی اکبر پاسندی افزود: مولدین تولیدی در استان به استان های جنوبی هم فرستاده می شود به طوری که امروز گلستان پشتواته تولید و توسعه میگو کشور شده است.

وی افزود: تا پشی از این میگوی وانامی از آمریکای جنوبی وارد می شد که هزینه های بسیار بالایی برای واردات به کشور داشت اما مولدینی که ما درحال حاضر در استان تولید می کنیم نسبت به مولدین وارداتی 1.5 برابر ظرفیت تولید بیشتری دارند.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: در شمال گمیشان اراضی کم بازده غیرزراعی بسیار فراوان داریم و آب دریای خزر هم به عنوان آّب غیر متعارف تعریف می شود که می توان با استفاده از این دو منبع بسیار عظیم ، در بخش تولید میگو گام های مهمی برداشت.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیتی که در دریا به عنوان صیادان غیر مجاز داریم و نبود شغل متناسب برای ساحل نشینان ضرورت این فعالیت دراستان بیش از پیش احساس شد و با هماهنگی محیط زیست وسازمان دامپزشکی، منابع طبیعی و امور اراضی استارت این فعالیت از سال 88 زده شد و گونه وانامی در استان تولید شد.

سایت میگوی گمیشان در شمال استان گلستان قرار دارد./ب

برچسب ها: شیلات ، میگو ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.