سرپرست جهاد كشاورزی زرندیه گفت: با توجه به سال آور باغ های پسته این شهرستان پیش بینی می شود امسال حدود 9 هزار تن محصول از آنها برداشت شود.

 

قره‌بیگلو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: این شهرستان دارای هفت هزار و 400 هكتار باغ پسته است كه هم اكنون حدود پنج هزار هكتار آن بارده هستند.

وی با اشاره به اینكه میانگین برداشت پسته در زرندیه یك و نیم تن در هر هكتار است، اظهار كرد: پرورش پسته ارگانیك در سطح 200 هكتار از باغات پسته زرندیه به صورت منحصر به فرد در كشور انجام می شود.

قره بیگلو ادامه داد: پسته ارگانیك این شهرستان از مرغوب ترین ارقام پسته جهان است كه با توجه به تقاضای بالا، همه ساله به خارج از كشور صادر می شود.

وی، احمد آقایی، اكبری، كله قوچی و فندقی را به عنوان بخشی از ارقام پسته این شهرستان ذكر كرد و گفت: تكمیل و بهره برداری از پایانه صادرات پسته یكی از نیازهای پسته كاران زرندیه است.

مدیر جهاد كشاورزی زرندیه بیان داشت: ساخت پایانه پسته زرندیه از سال 86 در زمینی به مساحت 17 هكتار در این شهرستان آغاز شده كه تاكنون با 10 میلیارد ریال سرمایه گذاری و مشاركت تولید كنندگان پسته حدود 40 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.

زرندیه با مركزیت شهر مامونیه یكی از شهرستان های استان مركزی و از قطب های تولید پسته مرغوب كشور است كه به به دلیل نزدیكی به پایتخت و فرودگاه امام خمینی(ره) دارای موقعیت ویژه ای است./س

برچسب ها: برداشت ، پسته ، باغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.