مديرعامل مرکز ملي شماره گذاري کالا و خدمات ايران (ايران کد) گفت: با راه اندازي سامانه تلفن همراه ايران کد از اين پس کاتالوگ الکترونيکي کالاها همراه شهروندان مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، احمد غلام زاده مديرعامل مرکز ملي شماره گذاري کالا و خدمات ايران (ايران کد) با بيان مطلب بالا در جمع خبرنگاران گفت: با راه اندازي سامانه تلفن همراه ايران کد از اين پس کاتالوگ الکترونيکي کالاها همراه همه شهروندان ايراني مي شود.

وي افزود: ايران کد براساس اطلاعات جمع آوري شده 1 ميليون و 800 هزار قلم کالا به صورت ساده روشي را در دسترس تمامي کاربران درون مرزي و برون مرزي در خصوص اطلاعات کالاي مورد نياز قرار مي دهد.

وي با اشاره به اينکه سامانه تلفن همراه ايران کد اين امکان را فراهم ساخته که مخاطب و خريدار هر کالا مي تواند با استفاده از بارکد ميله اي (کدملي، کد GS1) به کاتالوگ الکترونيکي دو زبانه فارسي- انگليسي آن کالا دست يابد اظهار داشت: اين امکان جديد براي نخستين بار در سطح بين المللي ارائه مي شود و به زودي سامانه تلفن همراه ايران کد براي دريافت اطلاعات کالاهاي توليدي و وارداتي حتي در سطح خرده فروشي ها راه اندازي مي شود.

غلامزاده تصريح کرد: براي يک ميليون و 800 هزار قلم کالا در سايت ايران کد (www.irancode.ir) کاتالوگ الکترونيکي تهيه شده که در برگيرنده اطلاعات کالا و مراجع آن است.

وي افزود:‌ هم اکنون ايران کد اين امکان را فراهم کرده تا از طريق بارکد ملي و بارکد بين المللي (GS1 ) و با استفاده از گوشي تلفن همراه  خود در سطح خرده فروشي ها بتوانند به کاتالوگ الکترونيکي کالاها دست يابند و مشخصات کالاي مورد نظر خود را ببينند.

وي ادامه داد: اما به اين خاطر که کدهاي  (GS1) کالاها در سايت مرجع درج نشده است در حال حاضر امکان دسترسي به شناسنامه الکترونيکي کالاهاي خارجي فراهم نمي باشد.

وي افزود: مردم مي توانند با مراجعه به سايت ايران کد و همچنين سايت بازار نرم افزار لازم را بر روي گوشي تلفن همراه خود منتقل (download) کرده و پس از ‌آن با عکس گرفتن از بارکد ميله اي کالاهايي که ايران کد دارد به کاتالوگ الکترونيکي هر کالايي دست يابند.

وي گفت: با استفاده از اين سيستم اطلاعات کالاهاي مختلف هميشه همراه و در دسترس عموم مردم مي باشد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار