وزير كشور گفت: ارتقاء سطح آگاهي هاي عمومي و همكاري مردم با مسئولان مهم ترين عامل در پيشرفت برنامه ها است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، مصطفي محمد نجار ،وزير كشور و قائم مقام رييس شوراي عالي مديريت بحران،به مناسبت روز ملي كاهش اثرات بلاياي طبيعي افزود: روز بيستم مهر به پيشنهاد وزارت كشور و تصويب شوراي فرهنگ عمومي "روز ملي كاهش اثرات بلاياي طبيعي" ناميده شده است.  
 
وزير کشور اظهار داشت: رخداد هاي طبيعي مانند زلزله، سيل، توفان، خشكسالي و تغيير وتحولاتي كه پس از آن ايجاد مي شود از بدو خلقت كره زمين تا كنون سيري مداوم داشته وشيوه هاي مقابله با آن نيز از ابتدايي ترين شكل خود تا پيشرفت هاي عصر حاضر كه زندگي مسالمت آميز با پديده هاي طبيعي را توصيه مي كند همچنان ادامه دارد.
محمد نجار با اشاره به موقعيت جغرافيايي و اقليمي كشور تصريح کرد: موقعيت اقليمي كشور به گونه اي است كه از مجموع 41 نوع پديده هاي طبيعي شناخته شده در جهان وقوع 31 نوع آن در ايران سابقه دارد.
وي ادامه داد: بنابراين برنامه هاي پيشگيرانه و مقابله با آنها در برنامه هاي كوتاه مدت وبلند مدت تنظيم شده و در حال اجرا است.  
قائم مقام رييس شوراي عالي مديريت بحران بيان داشت: برنامه هاي آموزش عمومي و آشنايي مردم با انواع مخاطرات و اقدامات پيشگيرانه در زمره برنامه هاي كوتاه مدت قرار دارد امادر برنامه هاي بلند مدت، مديريت صحيح در كاهش خسارات، شيوه هاي پيشگيري از تخريب ابنيه و تاسيسات و در بخش هاي مختلف مدنظر است.
 
نجار گفت: ارتقاء سطح آگاهي هاي عمومي و همكاري مردم با مسئولان، عامل مهمي در پيشرفت برنامه ها مي شود همچنانكه طي دو دهه گذشته در كشور ما تاثير به سزايي در ارتقا فرهنگ ايمني و آگاه سازي مردم نسبت به مخاطرات طبيعي داشته و درنتيجه با وجود افزايش روند حوادث و سوانح ، خسارات وارده سير نزولي داشته است.
وزير کشور خاطر نشان کرد: استقرار سيستم هاي هشدار و اطلاع رساني در مورد وضعيت هاي جوي، آماده سازي نيروهاي نظامي، انتظامي، راهداري ها و توسعه پايگاه هاي امدادي،ايمن سازي مناطق حادثه خيز درون شهري و برون شهري،اجراي طرح هاي آموزش عمومي و تخصصي درامر مديريت بحران،اجراي پروژه هاي مطالعاتي در امر پيشگيري و مقابله با سوانح و حوادث،تقويت نيروي انساني متخصص و گروه هاي پژوهشي و تجهيز دستگاههاي مرتبط با امكانات فيزيكي و نيروي انساني متخصص و كارآزموده از جمله برنامه ها واقداماتي است كه در جهت گسترش فرهنگ ايمني در كشور طراحي و اجرا شده است./ز
 

برچسب ها: نجار ، آگاهی ، بلایا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار