جوليان آسانژ قصد دارد نخست وزير استراليا را به علت ضربه زدن به پايگاه اينترنتي «ويکيليکس» به دادگاه بکشاند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، آسانژ که در حال حاضر در سفارت اکوادور در لندن به سر مي برد، چند حقوق دان را براي بررسي امکان شکايت عليه جوليا گيلارد به خدمت گرفته است.

آسانژ مي گويد نخست وزير استراليا با «غير قانوني و غير مسئولانه» توصيف کردن انتشار تلکس هاي ديپلماتيک آمريکا در پايگاه اينترنتي ويکيليکس، از نظر مالي به اين پايگاه اينترنتي ضرر زده است.

آسانژ در فيلمي ويدئويي که در پايگاه اينترنتي گت آپ منتشر شده است اعلام کرد: «ما قصد داريم از جوليا گيلارد به علت تهمت زني شکايت کنيم و من چند وکيل را در سيدني به خدمت گرفتم تا راه هاي مختلف به دادگاه کشاندن او را به خاطر اظهاراتش بررسي کنند».

به گفته آسانژ، شرکت آمريکايي کارت بانکي مسترکارد براي توجيه مسدود کردن کمک ها به ويکيليکس از سال دو هزار و ده به اظهارات جوليا گيلارد استناد کرده است.

آسانژ تأکيد کرد پيامدهاي چنين اظهاراتي همچنان احساس مي شوند و مستقيما بر وضعيت مالي ويکيليکس تأثير گذاشته است.

ويکيليکس پس از آنکه با انتشار اسناد طبقه بندي شده درباره جنگ هاي عراق و افغانستان و هزاران تکلس محرمانه وزارت امور خارجه آمريکا شهرتي جهاني پيدا کرد، مجبور شد با تلاش دو شرکت ويزا و مسترکارد براي مسدود کردن کمک کاربران به اين پايگاه اينترنتي مقابله کند.

ويکيليکس مي گويد مسدود شدن اين کمک‌ها، بيش از بيست ميليون دلار به اين پايگاه اينترنتي ضرر رسانده است.

 يک گزارش مالي درباره ويکيليکس که ماه ژوييه منتشر شد نشان مي دهد که درآمدهاي اين پايگاه، کفاف هزينه هايش را نمي دهد: طي هجده ماه، درآمدهاي اين پايگاه اينترنتي به کمتر از بيست و يک درصد هزينه هاي عملياتي اش کاهش پيدا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار