در همه جا دوستانی به دور هم جمع اند و از زندگی باهم لذت می برند با هم راحتند و رازهای هم را می شنوند و این گروههای دوستی بر سرنوشت خود تاثیرگذارند گروهی به درس خواندن می پردازند، گروهی به بزه کاری.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، همان طور که از معنی دوست پیداست، دوست کسی است که در کنار او جرأت کنید خودتان باشید امروز چنین کسانی کمیاب هستند همانطور که از قدیم می گویند همنشینی با انسانها موجب تغییر در فطرت و رفتار آدمی می شود و دوست یکی از آن همنشین هاست.
 
یک روانشناس اعلام کرد: امروز تمامی انسانها دوستی صمیمی در کنار خود دارند که اگر در انتخاب آن بوده باشند آن دوست از برادر و خواهر نیز به آنها نزدیکتر است و موجب پیشرفت آنان می گردد و اگر در انتخاب دوست ناموفق باشند آن دوست از دشمن نیز بدتر بوده و تنها بر مشکلات و گرفتاری های شما می افزاید و آینده روشنتان را به سیاهی تبدیل می کند.
 
معماریان در رابطه با سخنانی از امام صادق (ع) در رابطه با دوست گفت: امام صادق در رابطه با ویژگی های دوست می فرماید: دوستی را شرایطی است و اگر همه این شرایط در کسی باشد او را دوست کامل بشمارید و کسی که هیچ یک از شرایط در او نباشد در هیچ مرتبه از دوستی با او رفاقت نکنید.
 
شرط اول آنکه پنهان و آشکارش با تو یکی باشد.
 
دوم آنکه آراستگی تو را آراستگی خود و سرافکندگی تو را سرافکندگی خویش بداند.
 
سوم آنکه ثروت و مقام و روحیه ی او را تغییر ندهد.
 
چهارم آنکه از آنچه در دسترس و توانایی اوست از تو دریغ ندارد و آخر اینکه در سختی های روزگار تو را رها نکند.
 
معماریان با استناد بر گفته های امام صادق (ع) در رابطه با ویژگی های دوست واقعی تصریح کرد: دوست واقعی کسی می تواند باشد که با او احساس راحتی می کنید و او هرگز به چیزی که بر زبان می آورید نمی خندد و قضاوت عجولانه نمی کند و اگر آن مطلب بیان شده را به صلاح ببیند به یاریتان می شتابد و اگر آن را به ضررتان برایتان توضیح می دهد و شما را از انجام آن باز می دارد.
 
وی بیان کرد: از دیگر ویژگی های دوست واقعی می توان به افرادی اشاره کرد که به شخص انگیزه می دهند و می توانند در اموری خاص الهام بخش شخص باشند مثلا کسانی که در زمینه ای مهارت دارند که شما از آن بی بهره اید، شغلی بهتر دارند، درآمدشان از شما بیشتر است و یا موقعیت اجتماعی بالاتری نسبت به شما دارند به طوری کلی آشنایی شما با چنین افرادی می تواند عاملی برای پیشرفت شما باشد.
 
گفتنی است، که دوست به معنی واقعی خود خوب و بی عیب است و می تواند انسان را از رفتار بزه کارانه و فشارهای اجتماعی دور کند همان طور که شما اگر دوست خوبی باشید همین کارها را نسبت به دیگری انجام می دهید ولی اگر دوستی ناپسند را برگزینید، موجب تباهی شما می گردد و شما را در جرم و جنایت انجام دهنده ی خویش شریک می سازد./ز

برچسب ها: دوست ، همنشینی ، تاثیرگذار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار