به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،خسرو رشیدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: به علت مناسب بودن زیرساختهای راه آهن در استان خوزستان، هم اکنون 50 درصد ریل باس های راه آهن کشور در این استان فعالیت می کنند.
وی افزود: این ریل باس ها در خطوطی مثل اهواز – بندرامام خمینی(ره)، اهواز – خرمشهر و اهواز – اندیمشک فعالیت می کنند و راس ساعت مقرر با هزینه ای مناسب مردم را بین این شهرها جابه جا می کنند.
رشیدی عنوان کرد: ایمنی موجود در این ریل باسها، راحتی نشستن در آن و امکان تنظیم مناسب ساعت سفر از عواملی است که مردم رغبت دارند از اینگونه وسایل نقلیه برای جابه جایی استفاده کنند. همچنین در صورتی که تقاضا برای انجام این سفرها از سوی مردم بیشتر شود امکان افزایش ریل باس ها نیز وجود دارد.
مدیرکل راه آهن جنوب در خصوص اینکه مردم تقاضای فراوانی برای ورود ریل باس اهواز- بندرامام تا شهرستان ماهشهر را دارند، گفت: اگر ساختمان راه آهن ماهشهر احداث شود این امکان فراهم می شود که ریل باس مسیر اهواز به بندرامام خمینی تا شهرستان ماهشهر نیز ورود پیدا کند ولی متاسفانه برای تکمیل این ساختمان با موانعی در شهرستان ماهشهر مواجه شده ایم.
رشیدی افزود: بی شک در صورت رسیدن ریل باس به ماشهر، تقاضای مردم برای مسافرت با ریل باس افزایش می یابد ولی فرمانداری شهرستان ماهشهر تاکنون نتوانسته سهم خود در تکمیل ساختمان راه آهن را تامین کند و کار احداث این ساختمان متاسفانه هم اکنون راکد شده است.
وی با اشاره به اینکه 40 درصد کار احداث ساختمان راه آهن ماهشهر تکمیل شده، گفت: فعالیت این کار از سال گذشته تاکنون راکد مانده است. این در حالی است که تکمیل 40 درصد این ساختمان با اعتباری تعهده شده منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر و اداره کل راه آهن جنوب صورت گرفته است.
رشیدی تاکید کرد: اکنون تکمیل این کار و ورود ریل باس به ماهشهر به تصمیم فرمانداری ماهشهر برای تامین اعتبار تکمیل این ساختمان بستگی دارد./س