شهردار تبریز گفت: مجوزهای قبلی صدور و انتشار اوراق مشارکت شهرداری تبریز در بخش مترو لغو و بودجه مستقل خط دو مترو نیز منتفی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین اظهار کرد: شهرداری تبریز به عنوان تنها شهرداری کشور از سال 87 با واریز مبلغ 300 میلیارد ریال سهم خود به شرکت مادرتخصصی مترو کشور در نوبت و اولویت اصلی تحویل سری اول واگن‌های ورودی به کشور است و با توجه به زمزمه‌هایی مبنی بر تلاش دیگر شهرها برای تخصیص بخشی از این واگن‌ها، لازم است تا تمام مسئولان استانی و شهری اعم از مدیریت ارشد استان، نمایندگان مجلس، شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر و دیگر مسئولان نسبت به پیگیری حق قانونی شهر تبریز بسیج شوند.

شهردار تبریز همچنین با اعلام اینکه اخلاقا و قانونا و با توجه به پرداخت 300 میلیارد ریال سهم شهرداری تبریز به این شرکت، تبریز در اولویت اول دریافت این واگن‌ها قرار دارد از مسئولان خواست با پیگیری‌های جدی خود مانع از تضییع حقوق شهروندان تبریزی شوند.

نوین در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه به دلیل برخی تأخیرها و خلف وعده‌ها همواره از اعلام زمان مشخص برای راه‌اندازی خط یک مترو تبریز خودداری کرده است ابراز امیدواری کرد با انجام پیگیری‌های لازم و ورود نخستین سری واگن‌ها، فاز اول مترو تبریز در کمترین زمان ممکن و پیش از پایان دوره شورای سوم تبریز راه‌اندازی شود.

وی در عین حال مجموع اعتبارات اهدایی دولت به شهرداری تبریز برای کمک به اجرای پروژه قطارشهری از ابتدای کار تاکنون را 4600 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: در کنار این اعتبارات که از سال 82 تاکنون پرداخت شده است، شهرداری تبریز نیز اعتباری بالغ بر 2650 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه کرده است.

نوین گفت: اجرای موفق، سریع پروژه مترو تبریز نیازمند عزم و همت تمام مسئولان است و مدیریت شهری تبریز تمام تلاش خود را برای اجرای با برنامه این پروژه به کار بسته است.

وی در عین حال گفت: علاوه بر این مدیریت شهرداری تبریز همیشه با متخلفان، مخصوصا رفتارهای ناهنجار و غیراخلاقی موردی در مجموعه شهرداری رأسا برخورد کرده از این رو بیان بدون مدرک این قبیل مسائل از سوی هر کس که باشد، دور از شأن فرد مسلمان و مغایر با آموزه‌های دینی است.

وی در خصوص برنامه پنج ساله سوم شهرداری تبریز و تأخیر ایجاد شده در روند بررسی و تصویب این لایحه از سوی شورای اسلامی شهر نیز گفت: باید عنوان کرد که اتفاقا برنامه تبریز 95، در واقع همان نقشه راه توسعه آتی تبریز به شمار می‌رود که امید است اعضای محترم شورای شهر پس از یک سال و اندی از تقدیم آن، نسبت به بررسی و اعلام نظر این لایحه اقدام کنند.

نوین افزود: متأسفانه با وجود تقدیم این لایحه، هنوز اقدامی از سوی شورای اسلامی شهر برای بررسی و تصویب نهایی آن صورت نگرفته و این در حالی است که بودجه سال 92 نیز مبتنی بر این برنامه تدوین خواهد شد و هرگونه تأخیر در تصویب و ابلاغ آن زمینه ساز مشکلات اجرایی در آینده خواهد شد./س

برچسب ها: حذف ، مترو ، ماندگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.