عضو شوراي مركزي جبهه پايداري گفت: براي افكار عمومي اين سوال مطرح است كه چرا با افراد خاطي كه اختلال و اغتشاش در بازار ايجاد كردند پيش از اين برخورد نشد و پس ايجاد بحران با اخلال‌گران برخورد كردند.

محمد سليماني در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، هماهنگ بودن سران سه قوه را در رفع بحران ارز لازم دانست و اظهار داشت: سران سه قوه بايد با تشکيل جلسات مشترك براي رفع بحران ارز در کنار يكديگر هماهنگ باشند و مواردي را كه در جامعه  تنش‌زا است را مطرح نكنند.

وي با اشاره به سوال افكار عمومي در رابطه با بحران‌ ارزي موجود تصريح كرد: براي افكار عمومي اين  سوال مطرح است كه چرا با افراد خاطي كه اختلال و اغتشاش در بازار ايجاد كردند پيش از اين برخورد نشد و پس ايجاد بحران با اخلال‌گران برخورد كردند.

سليماني اخذ ماليات بيشتر از سوداگران را يكي از راه‌حل‌هاي برخورد با اخلال‌گران بازار ارز دانست و با بيان اينکه منافع ملي افرادي كه در بازار ارز وارد مي‌شوند را بايد در نظر گرفت، ادامه داد: بايد از افرادي که درآمدهاي كلان كسب مي‌كنند ماليات قابل توجهي گرفته شود كه نتوانند بازار ارز را دستخوش تحولات خود قرار دهند.

اين فعال سياسي مديريت تقاضاي ارز را مهم دانست و تصريح كرد: تقاضاي ارز بايد مديريت شود و اكنون گام‌هايي هم در اين جهت برداشته شده اما نيازمند تدابير عميق و ويژه‌تري است و مديريت ارز بايد در راستاي كاهش تقاضا پيش رود و همچنين به تامين ارز به منظور يك اولويت، نظارت دقيقي صورت گيرد.

سليماني با اشاره به ضرورت تشكيل يك ستاد ويژه نظارتي عنوان كرد: ستاد ويژه نظارتي بر بانك‌ها و موسسات مالي و غيرمالي موجب مشخص شدن چرخش ارز از زمان تخصيص آن تا وقتي كه تبديل به محصول مي‌شود و در اختيار مردم قرار مي‌گيرد، خواهد شد.

وي اظهار داشت: رسانه‌ها با هماهنگي بايد اطلاع‌رساني كافي را براي توجيه مردم داشته باشند تا مردم عادي وارد بازار نشود بلكه ارز موجود در خدمت توليد و سرمايه‌گذاري و تجارت هدايت كنند تا از بحران موجود راحت‌تر عبور كنيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: سلیمانی ، قوه ، قضایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار