هیئت اعزامی اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی موسوم به "اوناسور" در انتخابات ونزوئلا روز دوشنبه اعلام کرد جهان باید از این انتخابات درس بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ،"کارلوس آلوارز" معاون سابق رییس جمهور آرژانتین و رییس این هیئت به خبرنگاران گفت:«ونزوئلا کار بزرگی انجام و به مردم جهان درس داد. این موضوع اهمیت زیادی دارد زیرا بعضی از افراد در جامعه بین المللی اجرای دموکراسی واقعی در ونزوئلا را زیر سوال برده و در خصوص چگونگی پیروزی در انتخابات در ونزوئلا ابراز تردید کرده بودند.»
آلوارز پس از اولین ماموریت «حمایتی» این سازمان منطقه ای افزود:«روند انتخابات عالی سپری شد و شورای ملی انتخابات کار بسیار بزرگی انجام داد. احزاب و کاندیداها نتایج را پذیرفتند و این اقدام تجربه مهمی برای ما بود.»
 چاوز پنجاه و هشت ساله که از سال 1999 ، قدرت را در ونزوئلا در اختیار دارد روز یکشنبه بار دیگر برای یک دوره شش ساله رییس جمهور ونزوئلا شد. هنریک کاپریلس رقیب انتخاباتی چاوز که بهترین نتیجه تاریخ مخالفان را کسب کرده است، شامگاه یکشنبه شکست را پذیرفت.
همچنین ایوان تامالو برزیلی، نماینده بلوک تجاری آمریکای جنوبی موسوم به مرکوسور، اعلام کرد «تحت تاثیر ایمنی و قابلیت اعتماد به سیستم انتخاباتی ونزوئلا قرار گرفته است.» وی این انتخابات را بسیار آرام توصیف کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار