آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در جمع کارکنان وزارت دفاع:

هوشیاری در برابر فتنه‌ها و شناخت دشمن بهترین ابزار پیروزی در جنگ نرم است

آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی با تاکید بر اهمیت جنگ نرم گفت: هوشیاری در برابر فتنه‌ها و شناخت دشمن بهترین ابزاری است که ما برای پیروزی در جنگ نرم به آن نیاز داریم.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در دیدار با جمعی از کارکنان وزارت دفاع و سپاهیان استان فارس اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در اسلام، مسئله حکومت است.

وی ادامه داد: تمام پیامبران یکی از مهم‌ترین اقداماتشان تشکیل حکومت بوده و این موضوع نشان‌دهنده نقش حکومت در اقتدار دین است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه تمام پیامبران در برابر حکومت‌های فاسد موضع‌گیری می‌کردند خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام نیز در ششمین سال هجرت به تمام حکومت‌های مطرح آن زمان نامه فرستاد و تلاش کرد تا آنان را به اسلام دعوت کند.

وی ابراز داشت: در واقع تأسیس حکومت اسلامی و به قدرت رساندن اسلام مهم‌ترین هدفی بود که پیامبر در عمر خود دنبال می‌کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی بیان کرد: انحراف از اهداف پیامبر(ص) پس از وفات ایشان موجب شد تا حکومت اسلامی در آن مسیری که خدا برای آن تعیین کرده بود پیش نرود و به اهداف خود نرسد.

وی گفت: این انحراف موجب شد تا قرن‌ها استبداد و استکبار بر مسلمانان حکومت کرده و اجازه رشد و شکوفایی را به آنان ندهد.

این مرجع تقلید عنوان داشت: در واقع حکومت باید تنها به دست رسول خدا، ائمه(ع) و در زمان غیبت توسط فقیه جامع‌الشرایط اداره شود.

وی علم و تقوا را از خصوصیات مهم ولی فقیه دانست و اظهار کرد: ولی فقیه باید به خصوصیات زمان خود آگاه باشد و دشمنان را خوب بشناسد.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: شجاعت نیز یکی از مهم‌ترین خصوصیات ولی فقیه است که موجب می‌شود وی در برابر دشمنان اسلام با قدرت ایستادگی کند.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در اثر قرن‌ها مبارزه صالحان با اهل باطل به دست آمده و باید توجه داشت که این میراث ارزشمند نباید به سادگی از دست برود.

این مرجع تقلید عنوان داشت: امروز این نظام در اوج قدرت و مایه عزت تمام مسلمانان در سراسر جهان است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران گفت: این اجلاس نشان داد ایران اسلامی اقتدار بی‌مانندی در میان کشورهای اسلامی و تمام کشورهای جهان دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: امروز برای حفظ این قدرت و استقلال باید در دو حوزه جنگ نرم و جنگ سخت جهادگونه تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ نظامی بدون نیروهای جهادگر نمی‌تواند برپا بماند، اظهار کرد: در نهج‌البلاغه در رابطه با نیروهای جهادگر در یک جامعه اسلامی نکات بسیار خوبی بیان شده که نظامیان باید این نکات را سرلوحه کار خود قرار دهند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به ویژگی‌های یک فرمانده در نامه 53 نهج‌البلاغه ابراز داشت: در این نامه تاکید شده که کسی باید به عنوان فرمانده زمام امور را در دست بگیرد که خیرخواه‌ترین افراد به دین خدا، پیامبر(ص) و رهبر جامعه اسلامی باشد.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) در جنگ صفین خطاب به اطرافیان خود تاکید کرد که پرچم اسلام را باید کسی حمل کند که با بصیرت و اهل صبر باشد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اهمیت جنگ نرم در شرایط کنونی اضافه کرد: سلاح‌های نظامی در جنگ سخت کاربرد دارند اما مهم‌ترین سلاح جنگ نرم بصیرت است.

وی اظهار داشت: هوشیاری در برابر فتنه‌ها و شناخت دشمن بهترین ابزاری است که ما برای پیروزی در جنگ نرم به آن نیاز داریم.

آیت‌الله نوری همدانی مردم، رهبری و اسلام را سه رکن اساسی انقلاب دانست و ابراز کرد: مردم یکی از مهم‌ترین ارکان قدرت در نظام اسلامی هستند و اگر همراهی مردم نبود امروز نظام به جایگاه کنونی نرسیده بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است گفت: امیدواریم در سایه عنایات الهی و برکات وجود امام عصر(عج) این مهم هر چه سریع‌تر تحقق یابد.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: جنگ نرم ، سلاح نظامی ، فتنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار