یکی از علل افزایش درخواست طلاق در جامعه دوساختاره شدن جامعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یک مشاور خانواده با اشاره به اصطلاح دوساختاره شدن جامعه،گفت:دوساختی شدن جامعه بدین گونه اتفاق میافتد که در طرزتفکرزنان و مردان تفاوت ایجاد شده به نحوی که بعضی ازمردان در گذشته فکرمی‌کنند و زن را مطیع و فرمانبردار میخواهند.

جعفری‌سنبلآبادی افزود:زمانی که زن درذهن یک مرد مطیع کامل است فکر کردن به نفع مردان بوده است و نمیخواهد که این امتیاز را از دست بدهد واین در حالی است که زنان می‌گویند در قرن 21 هستیم و زن و مرد تفاوت چندانی ندارند.

وی با بیان اینکه از نظراقتصادی گرانی و تورم با افزایش هزینه‌های زندگی همراه خواهد بود، یادآور شد: زمانی که گرانی در جامعه موج میزند فشار مضاعفی را بر خانواده وارد میکند و در برخی موارد منجر به سست شدن بنیان خانواده و طلاق زوجین می‌شود.

این مشاوربا اشاره به اینکه باید نسبت به مشکلات اقتصادی حساب شده عمل کنیم، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی دقیقاً نقش تیر خلاص را بازی میکند و نتیجه آن، این است که رابطه بین دو نفر به کلی متلاشی شود و از رابطه مثبت و آرامش بخش زندگی چیزی باقی نخواهد گذاشت.

جعفری‌سنبل‌آبادی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی جامعه باید زنان و مردان با رفتارهای متقابل یکدیگر آشنا شوند،خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های مهارت زندگی برای کاهش آسیب‌ها بسیار موثر است./س

برچسب ها: دو ، ساختاره ، جامعه ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.